به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز جمعه در آیین آغاز برنامه های دهه مبارک فجر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: دولت و ملت باید از هر نوع کاری که استقلال کشور آسیب می ‌رساند، پرهیز کنند؛ باید حرکت ‌ها، رفتارها، قراردادها و پیمان ‌ها نیز استقلال ملت را حفظ کند.
وی خاطرنشان کرد: نباید روحیه بسیجی دوران انقلاب و دفاع مقدس از یاد برده شود و این روحیه با روحیه اشرافی گری جابجا نشود، چراکه هر کدام از این روحیه‌ ها ساز و کار خاصی را در جامعه پیاده ‌سازی می ‌کند.
سعیدی ضمن اشاره به اعتماد به مردم و جوانان تاکید کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس، این جوان ها بودند که نقش آفرینی می کردند، امروز هم باید قدرشناس این ها باشیم و حضور جوانان در صحنه‌ های گوناگون انقلاب نشان می ‌دهد که جریان تاریخی انقلاب درحال رشد است.
وی گفت: در دوره ‌های مختلف مردم در حفظ و پاسداری از انقلاب هرگز طلبکارانه وارد نشدند، کسی دنبال منافع شخصی خود نبود، بلکه برای دفاع و حفظ کیان کشور آمده بودند، امروز هم نباید اجازه دهیم، دشمن با تبلیغات خود این معادله را بهم زند.
امام جمعه موقت قم با بیان این که باید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ ها مراقب سیاه ‌نمایی ‌های دشمن باشند، گفت: ولایتمداری در این 40 سال، نقش کلیدی را در پیشرفت کشور داشته است، بنابراین باید مسئولان و خدمتگزاران نظام مراقب باشند تا مساله ولایتمداری در جامعه تضعیف نشود.
سعیدی همچنین بر لزوم التزام به احکام شرعی و دوری از فرهنگ بیگانگان تاکید و اظهار کرد: باید مراقب نفوذ فرهنگ بیگانگان به ویژه غربی‌ ها باشیم.
وی گفت: بی ‌اعتمادی به دشمنان یکی از رمزهای مهم پیروزی ملت ایران است و همچنان باید به این رمز توجه داشته باشیم، چراکه دشمن هیچ گاه از توطئه و فتنه انگیزی علیه نظام دست برنداشته اند.
وی افزود: ملت و بسیاری از مسئولان رمز بی ‌اعتمادی به دشمن را حفظ کرده اند، ولی برخی در قسمت‌ های مختلف این جامعه هستند که همه چیز را در اعتماد به دشمن می ‌دانند که باید از حوادث درس عبرت گرفته باشند.
سعیدی با تاکید بر حرکت در مسیر ولایت و اهل بیت(ع) ادامه داد: باید به رهنمودهای قرآن کریم، عترت و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و به وعده های دشمن دل نبندند، چراکه دشمنان قابل اعتماد نیستند.
وی همچنین گفت: 12 بهمن روزی است که بزرگ ‌ترین استقبال در تهران انجام شد، به طوری که طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی به 33 کیلومتر رسید.
در ادامه این آیین که با حضور بهرام سرمست استاندار قم، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای گوناگون مردم برگزار شد، شرکت کنندگان پس از زیارت مضجع شریف کریمه اهل ‌بیت(ع) به سمت بیت تاریخی امام راحل در قم حرکت کردند و ضمن گلباران بیت ایشان، باردیگر با آرمان های امام راحل، شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب پیمان بستند.
جشن های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صبح امروز، 12 بهمن ماه، با برگزاری این آیین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد.
دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایران در سال 1357 تا 22 بهمن 1357، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.