به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، محسن رضایی روز پنجشنبه درجمع زائران مرقد امامزاده جمال(ع) قم افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌ شود ولی درزمینه صنعت واقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.
وی اظهار داشت: هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیر قابل تصور به دست آورده‌ایم ولی هر جا چشم امید به آنها داشته‌ایم، عقب ماندیم.
وی گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند در طول تاریخ، دستاورد قیام‌های مردمی ایران را به نفع خودشان مصادره کنند که از جمله آنها می‌توان به قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد.
رضایی افزود: در 22 بهمن 1357 مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و 40 سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد وایمان به ولایت و مرجعیت و جانفشانی درراه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تامین کرده‌ایم گفت: این امر قدرت بزرگی برای ایران به ارمغان آورده است البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب مانده‌ایم.
رضایی با اشاره به تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان افزود: با این حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی در عین حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به هیچ وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.
وی تصریح کرد: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به این ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.
وی گفت: معطل گذاشتن و بلاتکلیفی در کنار ساختن تردید، آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همه امور باید مستقل از آمریکا باشیم و این یکی از مهمترین مطالبات و تاکیدات امام و رهبری بوده و هست و چنانچه این موضوع به طور جدی مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، دهه آینده، دهه پیشرفت و اقتدار خواهد بود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.