به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در بازدید از طرح در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم با ابراز خرسندی از ساخت این مرکز در قم، اظهار داشت: نسل کنونی باید هرچه بیشتر با دستاورد‌های انقلاب و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای والامقام آَشنا شود تا بداند دشمنان هیچگاه بیکار ننشسته‌اند.
وی افزود: موزه دفاع مقدس مکانی ارزشمند برای ترویج روحیه ایثار و شهادت است و ضرورت دارد نسل جوان بیش از پیش با دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شود.
وی خاطرنشان کرد: در ساخت و چینش محتوای این موزه باید از موزه‌های پرمخاطب و فاخر کشورهای دیگر الگو گرفته شود تا شاهد تاثیرگذاری بالا و جذب مخاطبان بیشتری نه تنها از شهر مقدس قم بلکه از نقاط مختلف کشور و جهان در این مرکز فرهنگی باشیم.
امام جمعه موقت قم گفت: ضرورت دارد تحولات مهم و عظیمی که پس از انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده، از زوایای مختلف علمی، زیرساختی و غیره در این موزه به تصویر کشیده شود تا همگان با این تحولات آشنا شوند و لذا حوزه های علمیه هم در کنار دیگر نهادها و سازمان ها در این موضوع همکاری کامل خواهد داشت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این بازدید، گزارشی از فراز و نشیب مباحث اعتباری، عمرانی و زیربنایی احداث مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس ارائه کرد.
احمد حسینیی افزود: تاکنون حدود 50 تن از مسئولان کشوری و مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف استان از این طرح بازدید کرده اند و امیدواریم با همدلی موجود و رایزنی های صورت گرفته شاهد تسریع در موزه آرایی و روند احداث و بهره برداری از موزه در موعد مقرر باشیم.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد. بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.