به گزارش ایرنا از خبر حوزه، این مراسم با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و شخصیت های حوزوی در موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ترتیب یافت ،بر اساس این گزارش، در این مراسم از کتاب های؛ جنگ ما فتح فلسطین، درسنامه انقلاب اسلامی مبانی اهداف ارزش ها و موانع، روایت ‌نامه شامل روایت های امام خامنه ای از دفاع مقدس و همچنین کتاب انقلاب اسلامی رونمایی شد.

* برای انقلابی ماندن حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده است
مدیر حوزه های علمیه در این آیین گفت: در بخش انقلابی بودن حوزه علمیه ابعاد مختلف علمی و بنیادی وجود دارد و مجموعه طرح هایی که طی 2 سال اخیر تدوین شده، زیرساخت های اجرایی لازم را فراهم کرده که بخشی از این زیرساخت ها در زمینه پاسخگویی به نیازهای انقلاب و جامعه است.
آیت‌الله علیرضا اعرافی خاطرنشان کرد: بخشی از کارهای پژوهشی در شعاع موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا شکل گرفته و حضور در مامن شهدا برای ما بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: حضرت امیر(ع) ویژگی هایی برای شهیدان بیان می‌ کند که این ویژگی ها حضرت را به آه و ناله می ‌کشاند.
وی گفت: معارف تعالیم اخلاقی همگی معارف بلندی هستند، اما در نهج البلاغه اندیشه اخلاقی با یک شور حماسی توام شده و نهج البلاغه باید کتاب کنار دست طلاب باشد، چراکه این اثر ارزشمند از جامعیت اساسی نسبت به مفاهیم اسلامی برخوردار است.
وی اظهار کرد: هر اقدامی که فرهنگ شهادت را تقویت کند، بالاترین و ارزشمندترین کار را انجام می ‌دهد و اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود، همه مسائل حل می ‌شود و این خود بزرگ بینی ها و خودخواهی های بی ‌جا را از بین می ‌رود.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حفاظت از فرهنگ شهادت؛ کارهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی نیاز دارد و باید بیشتر کار انجام شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.