به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی، فعالیت های بین المللی تبلیغی و دینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و المصطفی را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.
وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب این بود که ورود ملت ها و تفکرها را به سوی اسلام ناب باز کرد تا مردم حقیقت اسلام را درک کنند، دشمن قبل از انقلاب سعی کرده بود تا اسلام را محبوس کند و اجازه ندهد به صحنه جامعه بیاید.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم اظهار داشت: بنابر روایات در آخرالزمان علم و معارف دینی از شهر قم به جهان منتشر می شود و صدای اسلام از این شهر به کل جهان می رسد، کار جامعه المصطفی رساندن صدای اسلام ناب به تمام جهان و مقابله با اسلام ستیزی دشمن است.
وی اضافه کرد: امروز تمام کارها جنبه مبارزه گرفته است، در سابق حوزه ها تنها مشغول درس و بحث بودند اما امروز تمام حوزه ها باید در برابر دشمنان ایستادگی کنند چراکه هدف دشمن این است که اسلام و انقلاب را در موضع ضعف قرار دهد.
وی با بیان این که تبیین اسلام ناب و فعالیت علمی و دینی در شرایط امروز جهان جهاد است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی و وهابیت از نظر اعتقادی و مذهبی در حال هجمه به انقلاب اسلامی هستند، عرصه کار المصطفی عرصه مبارزه است و باید اسلام ناب را در تمام ابعاد تبیین کند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز دنیا اینگونه نیست که سرمان را پایین بیندازیم و درس بگوییم و درس بخوانیم بلکه باید در کنار تعلیم و تعلم در حال مبارزه باشیم، باید فضای معنوی و اخلاقی وجود داشته باشد تا در کارها موفق و اثرگذار باشیم.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آل سعود با خرج های هنگفتی در اروپا مسجد و مدرسه ایجاد کرده و افرادی را آموزش داده تا تفکر وهابیت را ترویج دهند، امروز باید با جدیت و همت اسلام ناب را ترویج کنیم تا دیگران نسخه نادرستی از اسلام به جهان ارائه ندهند.
وی با اشاره به هجمه های فرهنگی و فکری به انقلاب و اسلام اظهار داشت: روحانیت و جامعه المصطفی در زمینه مقابله با سم پاشی های دشمن وظیفه دارند و باید با انجام مناظراتی برتری اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) را تبیین کنیم.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تقابل بین حوزه های قم و نجف گفت: باید سعی کنیم که حوزه ها را به هم نزدیک کنیم و در برابر دشمنان متحد باشیم و اجازه ندهیم با اختلاف افکنی به خواسته های شوم خود برسند.
جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد. دوره های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.