محمد حسین احمد پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کینوا یک گیاه خوراکی کم کالری و مغذی است که بذر آن در آمریکای جنوبی تولید و از نظر تجاری و اقتصادی نیز دارای ارزش فراوانی می باشد.
وی افزود: این محصول که جایگزین مناسبی برای برنج و گندم به شمار می آید، سازگاری بالایی با سرزمین های شور و خشک دارد، و کشت آن با سختی آب 17 هزار ای سی نیز امکان پذیر است.
وی گفت: هم اکنون 2 هکتار از مزرعه کشت این محصول در منطقه پردیسان ایجاد و برای سال زراعی جاری نیز کاشت 160 هکتار پیش بینی شده که در حال تهیه بذر آن هستیم.
احمدپور همچنین با بیان اینکه دشت های ساوه و شریف آباد به عنوان پهناورترین و حاصلخیزترین دشت های قم که 40درصد مساحت این استان را تشکیل می دهند، تحت پوشش طرح قرار دارند، افزود: مراحل مطالعاتی طرح یاد شده از سوی معاونت زراعت جهادکشاورزی قم در آذر ماه 96 آغاز و اوایل آبان 97 جهت اجرا به صورت آزمون برای مدت پنج سال ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: دشت 'سلفچگان -نیزار'، 'قم- کهک' و'دریاچه نمک' سه دشت دیگر استان هستند که در مجموع 110 هزار هکتار زمین کشاورزی در آنها قرار دارد.
وی اعتبار تخصیص داده شده برای طرح را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد، و افزود: زیرساخت های طرح شامل ماشین آلات و تجهیزات لازم در حال تهیه و تامین است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.