حمید رضا جلیلی، روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت های فدراسیون اسکیت کشور بر توسعه و برگزاری مسابقات اسکی سرعت متمرکز است، افزود:محرومیت ورزشکاران قم از پیست سرعت، موجب شده تا این استان نتواند جایگاه مناسبی در این ماده ورزشی داشته باشد.
وی با آسیب شناسی عملکرد ضعیف ورزشکاران قم در رقابت های استعدادهای برتر ورزشی ادامه داد: این مسابقات تنها در ماده اسکی سرعت برگزار شد و به دلیل اینکه ورزشکاران قم به جای تمرین در پیست استاندارد برای آمادگی حضور در این رقابت ها در سالن تمرین کرده بودند، پیش بینی نتیجه گرفتن در این رقابت ها را داشتیم.
وی با اشاره به ارتقای شاخص های هیات اسکیت قم از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: با وجود رشد قابل توجه ورزش اسکیت و سابقه 14 ساله این ورزش تاکنون، کمبود زیرساخت های ورزشی به چالشی برای توسعه اسکیت در قم تبدیل شده است.
جلیلی، ماده اسکی سرعت را اولویت فدراسیون اسکیت دانست و افزود: برگزاری لیگ ها و مسابقات مختلف اسکی سرعت در طول سال موجب شده تا سرمایه گذاری برای احداث پیست سرعت در این استان بیش از هر زمان دیگری ضروری باشد.
رئیس هیات اسکیت قم با تاکید بر اینکه به دلیل نبود پیست استاندارد امکان تمرین مناسب برای ورزشکاران این استان در این ماده ورزشی وجود ندارد، گفت: مشکل ها و محدودیت های زیرساختی ورزش اسکیت موجب شده تا در برخی مواد ورزشی این رشته مانند اسکیت روی یخ، ورزشکاران قم مجبور به عزیمت به سایر استان ها برای انجام تمرین شوند.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های اسکیت موجب تحول این ورزش در قم می شود اظهار کرد: بارها آمادگی هیات اسکیت برای احداث پیست استاندارد را به مسئولان استان اعلام کرده و گفته ایم هر مکانی که به اسم اسکیت در اختیار هیات قرار گیرد، سرمایه گذار آن را تامین می کنیم.
هم اکنون بیش از 300 ورزشکار به صورت حرفه ای زیر مجموعه هیات اسکیت قم مشغول فعالیت هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.