به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس خاک روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه فجر قم در سالن جلسه های سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: همزمان با 40 سالگی انقلاب اسلامی 17 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی در حوزه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر استان نیز پیش بینی شده که به اجرا گذاشته می شود.
وی انجام مسابقه ها و جشنواره های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی، شناسایی نخبگان روستایی و عشایری در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری جهت معرفی به حوزه علمی و فن آوری نهاد ریاست جمهوری نیز در برنامه های این کمیته گنجانده شده است.
وی گفت: بازدید از خانواده های شهیدان و ایثارگران و معرفی 40 شهید روستایی و عشایری، زمینه سازی برای سردادن طنین الله اکبر در شب 22 بهمن و حضور روستاییان و عشایران در راهپیمایی باشکوه این روز نیز از فعالیت های گسترده کمیته یاد شده خواهد بود.
خاک همچنین با اشاره به نواختن زنگ انقلاب اسلامی در تمامی بخش های استان در روز سیزدهم بهمن افزود: گشایش طرح های شاخص کشاورزی و انتخاب و معرفی 40روستای نمونه به عنوان الگوهای موفق بخش کشاورزی نیز از برنامه های حوزه روستایی و عشایری بزرگداشت دهه فجر قم محسوب می شود.
وی معرفی چهره های موثر در حوزه روستایی و عشایری و تهیه فیلم و کلیپ برای انتشار در فضای مجازی را نیز از دیگر برنامه های هفده گانه کمیته روستایی ستاد بزرگداشت دهه فجر قم ذکر کرد و افزود:رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیش از چهار هزار بار بر مشارکت و استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های فرهنگی اجتماعی تاکید نمودند، به همین خاطر رویکرد اصلی کلیه برنامه های مذکور جوانان است.
استان قم دارای پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.
جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است و بیش از 2 هزار تن از عشایر کشور در قالب 305 خانوار در قم زندگی و فعالیت می کنند.
قم دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار جمعیت می باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استکبار جهانی به اندازه 39 سال برای براندازی نظام اسلامی تلاش کرد ، اظهار داشت: به کوری چشم استکبار و ایادی آن امروز ملت ایران خود را برای برپایی آیین های سالگرد پیروزی انقلاب آماده می کنند، و نه تنها امسال بلکه پنجاه سالگی و حتی صد سالگی این انقلاب را نیز جشن می گیرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جهاد کشاورزی قم همچنین با تاکید بر ضرورت تبیین دقیق و موشکافانه دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای آحاد و اقشار گوناگون جامعه این امر مهم را از مطالبه های جدی معظم له دانست و گفت: اگر در کلام نورانی امام راحل و رهبری قدری تامل کنیم، موضوع هایی مانند وحدت کلمه، اتحاد و همبستگی، هم صدایی، همگرایی و تعامل از بارزترین کلمات و عبارت های کلام این بزرگواران می باشد.
وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، اشتغال زایی و کارآفرینی برای جوانان، دشمن شناسی و انقلابی گری نیز از جمله نکته های مهم و مورد تاکید در سخنان گوهربار رهبری طی سال های متمادی بوده است.
وی همچنین با یادآوری اینکه طبق آمارها 81 درصد جمعیت کشور دوران سیاه ستم شاهی و 50 درصد نیز جنگ تحمیلی و جنایات و فجایع آن را ندیده و یا به یاد نمی آورند، گفت: بیان عقب ماندگی های کشور در زمان شاه خائن و پیشرفت های چشمگیر انجام شده در سال های درخشان حاکمیت انقلاب اسلامی از ضروری ترین برنامه ها و فعالیت ها در راستای بزرگداشت سالگرد انقلاب به شمار می آید.
خاک با بیان اینکه دشمن در این برهه حساس می کوشد تا با شایعه پراکنی و تبلیغات دروغین توفیق های کشور را کمرنگ جلوه داده و در مردم ایجاد یاس و ناامیدی کند، گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده شعار انتخاب شده از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برای دهه فجر است، و با توجه به اینکه رهبر انقلاب در سخنانشان بیش از یکهزار و 890 بار بر امیدواری دادن به مردم تاکید داشتند، این موضوع باید در دستورکار دست اندرکاران و مجریان مراسم سالگرد پیروزی انقلاب قرار گیرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.