به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم باید بهبود شرایط اقتصادی را در سفره های خود بینند چرا که دادن آمار و ارقام توسط مسئولان دردی از آنان دوا نمی کند بلکه ملت می خواهند تا نتیجه تدابیر مسئولان برای بهبود شرایط اقتصادی را در زندگی خود به طور ملموس حس نمایند.
وی با بیان اینکه اسلام در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی دارای قوانین و اصولی است گفت: برخلاف فرهنگ و سیاست که آثار خود را به مرور زمان نشان می دهند، اقتصاد موضوع مهمی است که به سرعت آثار خود را در جامعه نشان خواهد داد.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه در اقتصاد اسلامی مبانی متعددی در فقه از جمله انفال مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: براساس مبانی اسلامی همه معادن،اراضی موات،نیزارها و جنگل ها جزو انفال است که سرپرستی این منابع ثروت به رهبر و ولی جامعه سپرده شده تا با این منابع در جهت فقرزدایی استفاده کند.
وی با بیان اینکه انسان به گونه ای خلق نشده است که فقیر باشد گفت: استفاده از این منابع منجر به رونق زندگی و رفاه در جامعه می شود که باید استفاده از این ظرفیت ها مورد تاکید قرار گیرد.
این مرجع تقلید با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات کشور گفت: اگر بر اساس قرآن و فرهنگ بومی خود حرکت کنیم و با احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد شود به طور قطع هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر، مردم تبلیغات زیادی از مسئولان پیرامون بهبود وضعیت اقتصادی شنیده اند ولی در سفره خود هیچ چیزی نمی بینند گفت: کاهش ارزش پول ، نبود نظارت بر بازار و افزایش هزینه ها از جمله اموری است که موجب فشار اقتصادی به مردم شده است.
این مرجع تقلید توجه به حل مشکلات دارای اولویت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم نان ندارند اما برخی مسئولان به فکر خودرو و سکه هستند. باید با اولویت بندی مشکلات، بر اساس ضرورت های مورد نیاز جامعه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: مردم برای تحقق این انقلاب خون و جوان داده اند و برای حفظ آن ایستاده اند ولی انتظار دارند تا مشکلات اقتصادی برطرف و با محرومیت زدایی فاصله طبقاتی برداشته شود.
وی دیرکرد بانکی را حرام دانست و گفت: چند سال است که بر حرام بودن دیرکرد بانکی تاکید کرده ایم ولی تاکنون به آن توجه نشده است.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ادامه داد: باید برای حل مشکلات اقتصادی به مبانی فقه اسلامی بازگردیم.
در برنامه سفر یک روزه رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به قم دیدار با آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام سید محمدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق در ایران اعلام شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.