به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز دوشنیه در جلسه کارگروه ارتقاء فرهنگی، اجتماعی و سلامت قم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر اظهار داشت: تشکیل جلسه های شورای فرهنگی اجتماعی به صورت محله محور و با شرکت امام جماعت و اعضای هیات امنای مساجد و پایگاه های بسیج نقش ارزنده ای در احصا و شناسایی مشکل های گوناگون هر محله دارد.
وی بیان داشت: حوزه اجتماعی فرهنگی استانداری باید جلسه ویژه ای را ترتیب داده و اهمیت و ضرورت این کارگروه را برای مدیران دستگاه های مختلف تبیین کند.
وی گفت: موضوع آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، فقر، بیکاری و حاشیه نشینی از جمله دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور است و همه مکلف هستیم با اتخاذ تدابیر لازم شاخص های اجتماعی و فرهنگی جامعه را بهبود بخشیم.
هاشمی با تاکید بر نقش و جایگاه مسجد به عنوان اصلی ترین نهاد فرهنگی جامعه در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی گفت: جلسه های این کارگروه باید 2 بار در هفته پیش از اذان مغرب به میزبانی مسجد محله صورت گیرد و همه مدیران نیز در آن حضور داشته باشند.
از سوی اداره کل بهزیستی قم بیش از 10 نقطه آسیب پذیر در مناطق هشت گانه شهر معرفی شده که 12 پایگاه اجتماعی در آن مستقر و معضلات اجتماعی را دنبال نموده و برای مقابله خدمات متنوع فرهنگی ارائه می دهند.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره به مشکلات عمرانی و حمل و نقل در منطقه 6 شهرداری قم گفت: شهردار منطقه مساله عدم آمد و شد اتوبوس های شرکت واحد در این منطقه را از شهرداری مرکز دنبال نموده و برای تامین امنیت نیز گشت های انتظامی با استفاده از ظرفیت گشت رضویون و پایگاه بسیج افزایش پیدا کند.
هاشمی گفت: با توجه به کمبود اعتبارها حل تمامی مشکلات و نارسایی های این منطفه و سایر مناطق محروم امکانپذیر نیست، ولی می توان با اولویت بندی مسائل شرایط را بیش از پیش مناسب تر کنیم.
پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی و سلامت قم با حضور مدیران و کارشناسان، امامان جماعت مساجد و نمایندگان بسبج محلات با هدف بررسی مسائل خیابان سلامت قم واقع در منطقه 6 شهرداری برگزار شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.