به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت ‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مسئولان استان قم افزود: هر کس با نظام است، به انقلاب اعتقاد دارد و به دغدغه‌های رهبری توجه می‌کند و در این مسیر وظیفه‌ای بر دوش دارد.
وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیرشان با مردم قم گفت: آنچه معظم له ایراد فرمودند، مطالب گسترده و مفصلی بود که محورهای زیادی داشت و همه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود.
وی با بیان اینکه انگیزه‌هایی وجود دارد که فضای انقلابی قم را تغییر دهند و روحیه انقلابی و دینی قم را کمرنگ کند، افزود: نباید از مکر دشمنان در جنبه فرهنگی غافل شد، چراکه آن‌ها در این مسیر تلاش می‌کنند و عواملی را برای این کار می‌فرستند.
سعیدی گفت: قم حرم اهل‌بیت(ع) و مرکز انقلاب است و تخریب این شهر از نظر انقلابی و فرهنگی جایگاه قم معنوی و انقلابی را نزد مردم و زائران مخدوش می کند.
وی با تاکید بر وظیفه سنگین بزرگان و جوانان قم پیرامون حفظ قم در تراز انقلاب اسلامی گفت: قم پشتیبان معنوی حرکت انقلاب اسلامی است که دنیا را تغییر داد و با برهم زدن محاسبات و معادلات غربی، آن‌ها را مضحکه جهانیان کرد و حفظ این جایگاه نیازمند نقش آفرینی بزرگان و جوانان این شهر است.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: دشمن با شکست در جبهه‌های مختلف، با سلاح نرم درصدد نفوذ در مهم‌ترین ارکان نظام و تغییر ذائقه مردم و مسئولان و تاثیرگذاران در نظام برآمده است و در این مسیر نیروهایی را تدارک دیده است که در این شرایط هماهنگی و همدلی مردم بیش از گذشته ضرورت می‌یابد.
وی افزود: بزرگان و مردم قم باید حرکت‌های اصلاحی را در این شهر بهسازی کنند که این حرکت‌ها دارای بازتاب‌های ملی و بین‌المللی خواهد شد.
وی گفت: لبیک گفتن به معظم له و برطرف کردن دغدغه‌های ایشان در مسیر لبیک گفتن به حضرت ولی‌عصر(عج) و رفع دغدغه‌های این امام همام است.
سعیدی با تاکید بر اینکه مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در تحقق مطالبات رهبری نقشی مهم و محوری دارند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، قانون اساسی و دیگر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی برخاسته از دیدگاه مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه است، به همین دلیل مراجع تقلید نقش کلیدی در ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران دارند.
وی؛ اشراف، آگاهی، جامع‌نگری و شجاعت در ابراز عقیده و عمل، همدلی و هماهنگی را لازمه تحقق منویات رهبری دانست و گفت: در این مسیر نباید دستگاهی پرشتاب، دستگاهی میانه ‌رو و دستگاهی محافظه‌کارانه، امور را دنبال کند.
وی با بیان اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب، بخشی مردمی و بخشی حاکمیتی است که باید همسان و همراه با یکدیگر وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مطالبه رهبری نباید به دنبال بودجه، امکانات و یا ساختمان بود بلکه هر سازمانی بر اساس امکانات و ظرفیت‌های موجود خود وارد میدان شود.
سعیدی بابیان اینکه ما باید برای ارائه گزارش تحقق این مطالبه رهبری در جلسات پیش رو در محضر معظم له حرفی برای گفتن داشته باشیم، گفت: افراد و گروه‌های زیادی برای تحقق این مطالبه رهبری اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی باید مراقب باشیم که تحقق مطالبات معظم له، به تجمع، شعار، سخنرانی و چند پلاکارد خلاصه نشود و حس پاسخگویی به مطالبه رهبری با تشکیل جلسات بزرگ و پرسروصدا اقناع نگردد؛ باید از همان ابتدا بنا را بر کار اساسی و ماندگار قرار دهیم.
وی فکر و اندیشه و طرح‌های عاقلانه و قابل‌اجرا را لازمه موفقیت در این عرصه دانست و گفت: در این مسیر همه سلیقه‌های سیاسی باید نقش‌آفرین باشند؛ مهم عمل به منویات رهبری است و در این مسیر تنها کسانی که متضرر خواهند شد، دشمنان اسلام و انقلاب هستند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.