به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: در سال جاری عملکرد پرداخت تسهیلات رونق تولید استان با سال های گذشته قابل قیاس نمی باشد.
وی بیان داشت: تنها در یک مرحله بالغ بر یک هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده و حدود 60 درصد تعهدهای مندرج در سند توسعه اشتغال استان نیز تحقق یافته است.
وی اضافه کرد: هر چند این ارقام در مقایسه با رقم های پرداخت شده در سال گذشته از رشد زیادی برخوردار است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
معاون استاندار قم با انتقاد از همکاری نکردن بانک های خصوصی با ستاد تسهیلات رونق تولید گفت: با توجه به قرار داشتن حجم بسیاری از سرمایه های مردم در بانک های خصوصی، باید این مساله را جسورانه دنبال کنیم، تا تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه طبق برنامه و دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی، وضعیت سپرده های موجود در بانک های یاد شده باید توسط یکی از معاونان اقتصادی استان شفاف سازی شود، گفت: بانک ها باید وظایف محوله در خصوص پرداخت تسهیلات را به صورت کامل انجام دهند.
غضنفری خاطرنشان کرد: اگر از طرف سیستم مرکزی بانک ها مانعی برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، باید مشخص شود و در این مورد مکاتبه هایی نیز انجام شده و آن را تا رسیدن به سرانجام دنبال خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه بانک ها به پرداخت مستقیم تسهیلات به متقاضیان عرصه تولید و صنعت گفت: اگر بانک ها در این رابطه همکاری نکنند، به زیان و ضرر آنها تمام می شود، چراکه اگر بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم انجام دهند، این اقدام تعهد پرداخت رونق تولیدشان را پوشش می دهد.
وی گفت: با توجه به عدم تمایل بانک ها به پرداخت مستقیم تسهیلات به واحدهای تولیدی از این پس معیار سنجش عملکرد بانک ها در پرداخت ها، فقط تسهیلات رونق تولید خواهد بود.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.