به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم روز یکشنبه اعلام کرد که حمید یزدانی در دیدار شهردار قم، خواستار راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی شد و افزود: این اداره کل با همکاری شهرداری آماده احیا و مرمت بازار کهنه است تا بتوانند برای توانمندسازی هنرمندان قدم بردارند.
وی همچنین گفت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری قم با تعامل یکدیگر می توانند در بخش های مختلف مانند شرکت در رویدادها و نمایشگاه های ملی و بین المللی، تسهیل روند سرمایه گذاری در ساخت و ساز واحدهای اقامتی، معرفی آثار تاریخی، کیوسک راهنمای زائران و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی خدمات ارائه کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری در این استان با مشکلات جدی در خصوص اخذ عوارض شهرداری مواجه هستند که با توجه به تجارب ارزنده شهردار، انتظار می رود که محدویت های پیش آمده برای مدیران صنعت گردشگری هرچه سریع تر بر طرف شود.
یزدانی با بیان اینکه راهنمایی زائران و مسافران از مهمترین دغدغه های شهر است گفت: سالانه حدود 25 میلیون زائر وارد این استان می شوند که می توانیم با مدیریت اصولی به ماندگاری مسافرت و همچنین پویایی اقتصاد قم کمک کنیم.
شهردار قم نیز در این دیدار، با اعلام آمادگی همکاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: میراث فرهنگی جزیی از هویت ما می باشد و در دوره تهاجم فرهنگی که تمدن غرب به دنبال تحمیل همه ابعاد فرهنگ خود به جهانیان است، باید به دنبال حفظ تمدن ایرانی اسلامی خود باشیم.
سید مرتضی سقاییان نژاد افزود: شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم ایران است و خدمت در این شهر یک افتخار است و باید خدمتی که در قم انجام می دهیم ماندگار باشد.
بازار کهنه قم با عمر بیش از 600 سال دارای ظرفیت‌های فراوان برای جذب توریست و گردشگر است. بازار کهنه در دو سوی هسته اولیه شهر قم یعنی محله عربستان و لب چال قرار دارد. از 45 متری عمار یاسر شروع شده و به میدان کهنه نزدیک خیابان طالقانی ختم می‌شود. این بازار به زمان صفوی - قاجاریه بر می‌گردد و با وجود مغازه‌های به نسبت زیاد و نزدیکی به حرم حضرت معصومه(س) می‌تواند به بازارچه صنایع دستی تبدیل شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.