به گزارش ایرنا، رضا سیار روز شنبه در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: از دو دهه پیش که رهبر معظم انقلاب موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح و هشدار دادند، این معضل همواره جامعه را در معرض تهدید قرار داده و امروز شاهد ظهور و بروز آثار سوء آن بر نهاد مقدس خانواده هستیم.
وی با تاکید بر اینکه آسیب ها و ناهنجاری های موجود در جامعه از مصادیق بارز توطئه های فرهنگی دشمنان بوده از این رو آگاهی بخشی جامعه در این زمینه ضروری است، گفت: به طور حتم پشت سر گذاشتن این مشکل مانند سایر مشکلات امکان پذیر می باشد.
فرماندار قم همچنین اهمیت برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مناطق مختلف استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در مناطق آسیب پذیر که خانواده ها درگیری بیشتری با اعتیاد دارند، شیوه ها و روش های پیشگیری باید به صورت تخصصی تر ارائه و دنبال شود.
سیار با تمجید از اقدام شهرداری در تدارک و برپایی جشن های سروستان در مناطق هشت گانه و برخی بخش های تابعه گفت: با توجه به استقبال مردم و اهالی محله های گوناگون از این طرح فرهنگی، باید پس از ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نیز ادامه پیدا کند.
جشن سروستان از جمله برنامه های فرهنگی اجتماعی پیش بینی شده توسط حوزه فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در قالب 40 برنامه است، که طی آن هر هفته در یکی از بوستان ها و یا سالن های ورزشی اجرا و به صورت زنده از سیمای مرکز قم پخش می شود.
آموزش های پیشگیری از اعتیاد، خاطره گویی انقلاب و دفاع مقدس و همچنین ارائه عملکرد پیشرفت های استان در‌ چهار دهه گذشته از محورها و اهداف آن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام الله فرخنده دهه فجر گفت: ملت ایران در روز 22 بهمن حمایت خود از انقلاب را به منصه ظهور خواهد گذاشت، تا دشمنان بار دیگر بدانند ایجاد شرایط سخت اقتصادی به هیچ وجه آنها را از پشتیبانی و حمایت نظام اسلامی منصرف نکرده است.
وی بیان داشت: این ایام بهترین فرصت برای ساماندهی معضلات اجتماعی و جبران کاستی های گذشته است و بدون شک تعامل و هم افزایی دستگاه های متولی و فرهنگی نیز نقش موثری در تحقق هدف های مورد نظر دارد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.