به گزارش ایرنا،وی روز شنبه دردیدار حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر اینکه وظیفه امروز طلبه ها و علما بسیار سنگین است، افزود: انقلاب از حوزه علمیه برخاسته است و امروز حوزه در قبال انقلاب و حفظ حرکت در مسیر آرمان های انقلاب بیش از هر زمان دیگری مسئولیت دارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه انتظار تحول عظیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم گفت: فضای دانشگاه ها باید علمی و اسلامی باشد و با توجه به ظرفیت های این شورا ، باید این مسائل پیگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با FATF مخالف هستیم گفت: پخت و پز کنوانسیون های بین المللی به دست قدرت های غربی است و به دلیل اینکه آنها به طور قطع خیرخواه ما نیستند، نباید کنوانسیون هایی که در خارج تصویب می شود در داخل کشور اجرایی گردند.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم بیداری حوزه های علمیه گفت: بیداری حوزه، حرکت در خیابان ها و ایجاد تشنج در جامعه نیست بلکه بر اساس قانون باید نسبت به بیدارگری در جامعه اقدام کرد.
این مرجع تقلید، انقلاب اسلامی را استمرار حرکت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: با وجود اینکه زندگی انسانی دارای ابعاد مختلف است ولی اساس انقلاب انبیای الهی(ص) مبتنی بر فرهنگ بوده است.
وی تغییر زیرساخت فرهنگی را مهمترین دستاورد انقلاب فرهنگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به دنبال طلوع دوباره ارزش های اسلام است که توجه به انقلاب صدر اسلام و ظرفیت های اسلام برای گسترش فرهنگ و علم ضروری می باشد.
آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه بسیاری از علوم توسط دانشمندان مسلمان ایجاد و توسعه یافته است گفت: تمدن اسلامی و علوم اسلامی در قرون گذشته افول کرد و به زیر سلطع غرب رفت و باید در تلاش بود تا بار دیگر آن را احیا نمود.
وی افزود: غرب بسیاری از پیشرفت های علمی اسلام را به نام دانشمندان خود مصادره کرده که احیای عظمت تمدن اسلامی نیازمند توجه جدی به حوزه فرهنگی و علمی است.
به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دی ماه جاری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی را به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند ، پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 84 این مسئولیت را عهده دار بود.
در برنامه سفر یک روزه عاملی به شهر مقدس قم، علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با مراجع عظام تقلید ، جلسه با ریاست و مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، بازدید از دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی و حضور در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزه پیش بینی شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.