مرتضی صبوری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش در ارتفاعات استان به صورت برف است و در اوایل شب از مقدار ابرها در سطح استان کاسته و وزش باد شدید آغاز می شود
وی پیش بینی کرد: سرعت وزش باد در مناطق غربی استان به بیش از 70 و در داخل شهر قم نیز به 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی ادامه داد: برای فردا صبح وزش باد و افزایش ابر پیش بینی شده و از بعدازظهر فردا نیز بارش ها از غرب استان آغاز می شود و تا اواسط شب هم ادامه خواهد داشت.
صبوری خاطرنشان کرد: شدت بارش ها در فردا به اندازه امروز نیست، ولی در بیشتر نقاط عمدتا به شکل برف می باشد و برای فردا نیز از نیمه شب جمعه کاهش ابر همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود.
وی با بیان این که در روز شنبه هوا صاف تا کمی ابری با ورزش باد همراه خواهد بود، بیان کرد: دمای بیشینه امشب و فردا شب به ترتیب یک درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر و همچنین دمای فردا و پس فردا نیز 9 و هفت درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
وی افزود: با توجه به آرام شدن هوا و عبور سامانه بارش زا، برای یکشنبه صبح هوای سردی پیش بینی می شود و حداقل دما به چهار درجه زیر صفر خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی قم با اشاره به بارش های ثبت شده از صبح دیروز تا ظهر امروز، بیان کرد: میزان بارش در جعفریه 6.6، خلجستان 11.6، سلفچگان 6.1، قم 4.3، کهک 2.6 و قنوات 1.2 سانتیگراد بوده است.
13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی خودکار و 2 ایستگاه جاده ای و همچنین 52 ایستگاه باران سنج، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج در استان قم فعال است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.