به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان قدیم و جدید سازمان برنامه و بودجه قم در سالن همایش های شهرداری این شهر، افزود: در شرایط کنونی متناسب با جنگ اقتصادی نیازمند مدیران طوفانی هستیم که با قدرت وارد میدان شوند ولی متاسفانه شاهد هستیم که برخی مدیران کنونی ریسک پذیر نیستند.
وی با انتقاد از کاهش خطرپذیری مدیران در قم گفت: این استان به دنبال تبدیل شدن قطب مرکزی گردشگری مذهبی در کشور و دنیاست و رسیدن به چنین اهدافی نیازمند مدیران توانمند و خطرپذیر برای ورود قدرتمند در میدان برای حل مشکلات است.
وی با اشاره به روند شکل گیری سازمان برنامه و بودجه قم گفت: این سازمان به دنبال سفر رهبری به قم و استان شدن این شهر در سال 1374، در تیرماه 75 شکل گرفت.
رضوی گفت: احیای سازمان برنامه و بودجه به عنوان مغز متفکر کشور به عنوان یکی از وعده های دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری در ایام انتخابات بود که احیای آن نقش اساسی را در تصمیم گیری های استان ها ایفا کرده است.
وی گفت: این سازمان باید ملجاء مدیران، کارگزار خوب برای مجموعه استان و بازوی توانمند برای استانداران برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی را به عهده دارد که این کار در قم به خوبی پیگیری شد.
رضوی، گفت: همراهی در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه قم، تهیه و تدوین مطالعات آمایش استان، تهیه و اجرای بودجه های سنواتی، دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سرشماری عمومی کشاورزی در سال 93 و سرشماری عمومی در سال 95 از جمله مهمترین اقدام های صورت گرفته توسط این سازمان در سال های گذشته بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت بومی کردن اقتصاد کشور گفت: تولید باید در صدر اولویت های کشور قرار گرفته و با دوری از شعار زدگی به دنبال تحقق عملی آن بود.
وی آموزش را قلب سازمان ها و موجب به روز شدن مدیران دانست و گفت: در سال های گذشته از آموزش مدیران و کارشناسان ادارات و نهادهای مختلف در کشور غفلت شده است.
رضوی با بیان اینکه در سال های اخیر 400 دوره آموزشی برای مدیران قم برگزار شده است، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های تخصصی متناسب با شرایط جدید کشور برای مدیران کل و ارشد استان صورت گرفته که باید در دوره مدیریت جدید نیز این موضوع با جدیت دنبال شود.
محمود نوربخش که در 23 دی ماه امسال با حکم دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان قم منصوب شده بود ، امروز در آیینی معارفه و از زحمات سه ساله سید حسن رضوی رئیس پیشین این سازمان تجلیل شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.