مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از برگزاری جشنواره شهرنگار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سید محمد موسوی منش امروز در نشست خبری دومین جشنواره شهرنگار قم که در محل سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهرداری قم در نظر دارد نسبت به ارتقای شاخص های هنری در منظر شهری، ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری، این جشنواره را به منظور تامین طرح های اِلمان های شهری، دیوارنگاری و نقاشی معابر و بوستان ها با موضوع نوروز برگزار کند.

وی؛ قم شهر کریمه اهل بیت(ع)، بهار و رستاخیز و تجلی آیات الهی، شاخص های فرهنگی و مذهبی شهر قم، ظهور، نیمه شعبان، ذکر و دعای تحویل سال، استقبال از بهار، حال و هوای نوروز، تولد دوباره طبیعت، آیین ها و آداب و رسوم مراسم نوروز، سفره هفت سین، رنگ و جذابیت در شهر، هوای پاک و شهر پاک، شهر دوست داشتنی و آرامش بخش، بازی با نور و رنگ و سایه، ایجاد روحیه نشاط و شادی، سلامت جسمی و روانی و خانواده و همدلی را از موضوع های فراخوان این جشنواره برشمرد.

وی افزود: علاقه مندان تا پنجم بهمن ماه امسال فرصت دارند، آثار خود را به این سازمان به نشانی قم، خیابان آیت الله طالقانی (آذر)، کوچه ۲۵، بوستان شهدای آذر، سازمان زیباسازی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در قم با تلفن ۳۷۷۰۵۲۳۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس حاصل نمایند و یا به تارنمای این سازمان به نشانی http://zibasazi.qom.ir مراجعه کنند.

موسوی منش با بیان این که آثار رسیده از سوی هنرمندان مطرح کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: هشت طرح برگزیده اول، هشت طرح برگزیده دوم و ۱۲ طرح برگزیده سوم در این جشنواره، معرفی و از صاحبان این اثرها تجلیل می شود و تلاش می کنیم تا ۲۵ اسفندماه امسال طرح های برگزیده در سطح شهر اجرایی شود.

وی با بیان این که با توجه شروع ایام نیمه شعبان در ابتدای سال آینده، موضوع نیمه شعبان نیز در فراخوان این جشنواره لحاظ شده است، گفت: همچنین برای ساخت اِلمان های شهری برای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در جشنواره «چله سرو» فراخوان داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نقاشی دیواری و المان شهری شهدای شاخص مانند شهیدان زین الدین و صادقی در سطح شهر اجرا شده است.

موسوی منش گفت: در ساخت المان های شهری تلاش می کنیم تا المان ها چند کارکردی باشند تا در زمان های گوناگون بتوان از آنان استفاده کرد و نیز المان های نوروزی پس از جمع آوری، با انجام بازسازی در سال های آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ساماندهی تبلیغات شهری گفت: ضوابط استقرار و شکلی تبلیغات شهری مربوط به سازمان زیباسازی می شود، اما تایید محتوای تبلیغات با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.