به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز پرستار در تالار شهرداری قم افزود: کار پرستاری کار سختی است و در کنار بیماری که همیشه در درد و رنج است، پرستاران با صبر، حوصله و همتی که دارند، تلاش می کنند و با مهربانی در راستای خدمات رسانی به مردم گام بر می دارند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پرستاری یک شغل نیست، بلکه یک حرفه ای است که پرستاران در راستای کمک به همنوع فعالیت می کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این آیین گفت: پرستاران در غم بیماران غمگین و در نجات جان آنها تلاش می کنند و ایام تعطیل و غیرتعطیل کار آنها تعطیلی ندارد و در همه ایام سال در کنار مردم هستند.
سید محمدرضا هاشمی تصریح کرد: متاسفانه گاهی جایگاه پرستاران و همچنین حق و حقوق آنها متزلزل می شود که باید در این راستا تلاش کرد و اجازه نداد تا مشکلاتی برای آنها به وجود آید.
همچنین رئیس کل نظام پرستاری کشور در این آیین گفت: اگر کشور قرار است به سمت سلامتی پیش برود، باید به عرصه های پیش ارتقاء سلامت، پیشگری، آموزش مردم، تزریق سواد سلامت، تشکیل گروه های مدنی و غیره در جامعه روی آوریم تا بتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم و حجم حضور مردم در مراکز درمانی را کم کنیم.
اصغر دالوندی با اشاره به زحمات پرستاران گفت: پزشکان در کنار پرستاران زحمت می کشند و باید به وضعیت معیشتی پرستاران نیز توجه شود تا پرستار مجبور نباشد به صورت سه شیفت کار کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: باید در راستای اصلاح بودجه و حق جامعه پرستاری فراتر از تحقق تعرفه گذاری رفتار شود و ما همواره به دنبال حفظ جایگاه پرستاران هستیم و یک صدا در راستای رفع مشکلات می کوشیم.
ابوالفضل ایرانی خواه افزود: به طور حتم اگر همت و اقدام پر برکت پرستاران نباشد، اقدام های پزشکان هم به سرانجام نمی رسد و تیم پزشک و پرستار در کنار هم می توانند موضوع ها را به نتیجه برساند.
در پایان این آیین که توسط نظام پرستاری قم برگزار شد، از پرستاران نمونه استان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

* خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرستاران قمی را تکریم کردند
جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) نیز روز شنبه، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور در برخی مراکز درمانی استان قم به تکریم پرستاران پرداختند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، خادمان این بارگاه ملکوتی، از درمانگاه حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع)، بیمارستان فرقانی در خیابان شهید دل ‌آذر، درمانگاه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان امامزاده ‌ابراهیم(ع) و مرکز توانبخشی رضوی در میدان ولی عصر(عج) بازدید کردند و در جمع پرستاران این مراکز حضور یافتند.
توزیع متبرکات آستان مقدس و تبرک جستن پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی از پرچم متبرک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله برنامه های این بازدید بود.
پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.