به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، با اشاره به اجرای این خط ریلی به عنوان یکی از طرح های مهم ملی، افزود: این قطار به دلیل موقعیت راهبردی نقش قابل توجهی در بهبود زیرساخت های حمل و نقل و رونق گردشگری در قم دارد.
وی گردشگری زیارتی را اولویت توسعه اقتصادی قم دانست و گفت: زیرساخت های استان باید متناسب به جایگاه و موقعیتش ارتقا یابد که احداث این قطار سریع السیر نقش مهمی در ارتقای این زیرساخت ها دارد.
سرمست، خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید نگاه عملیاتی به طرح های عمرانی داشته باشند و اجرایی شدن این طرح ها در زمان تعیین شده را با جدیت پیگیری کنند.
استاندار قم همچنین افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری از قم را مورد تاکید قرار داد وگفت: در راستای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل ریلی نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه در استان قم است، که در زمان 40 دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.
مسیر قم به اصفهان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است.

** توسعه گردشگری سلامت در استان قم ضروری است
همچنین استاندار قم روز شنبه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی معاونان این دانشگاه، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، با اشاره به موقعیت قم به لحاظ زائرپذیری و واقع شدن در مرکز کشور، بر ضرورت تلاش دستگاه های دولتی برای توسعه ی گردشگری سلامت در استان قم تاکید کرد.
سرمست با بیان اینکه چشم انداز استان به لحاظ برنامه ریزی در امر سلامت باید مشخص باشد افزود: توسعه‌ی گردشگری سلامت به لحاظ موقعیت استان قم در بحث زائرپذیری از اهمیت ویژه ای در راستای ارزآوری برخوردار است.
وی با یادآوری آمار تصادفات محورهای مواصلاتی این استان، بیان داشت:‌ این مسئله به حجم ماموریت های مسئولان درمانی قم افزوده است که باید با برجسته سازی خدمات قابل ارائه به هموطنان، زمینه ی جذب اعتبارات ملی برای ارتقای امدادرسانی به حادثه دیدگان در محورهای مواصلاتی قم فراهم شود.
سرمست توزیع عادلانه ی امکانات رفاهی را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: افراد کم بضاعت باید از امکانات پزشکی در مناطق محروم بهره مند شوند.
وی به تحصیل بیش از 2 هزار دانشجوی رشته های پزشکی در قم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان در رشته های تخصصی باید با جدیت دنبال شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.