دراین مطلب آمده است: شهردار قم با اشاره به به برخی پروژه‌های هسته مرکزی شهر گفت: در تعیین تکلیف این پروژه‌ها نیازمند مشارکت نهادهای مختلف استان خصوصاً آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستیم.
دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در دیدار با بهرام سرمست استاندار جدید قم،‌ با بیان اینکه در ابتدای ورود تیم جدید مدیریت شهری اقتدار لازم در شهرداری وجود نداشت اظهار کرد: به گونه‌ای در ابتدای کار برنامه‌ریزی شد تا بتوانیم اقتدار شهرداری را به آن برگردانیم.
وی با اشاره به بدهی 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری قم به بانک‌ها و پیمانکاران تصریح کرد: شرایط بسیار آشفته‌ای بر شهرداری در این ایام حاکم بود و حتی برنامه‌ای هم وجود نداشت که شهرداری بتواند حداقل نقشه راه داشته باشد.
شهردار قم با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال 93 حدود 800 میلیارد تومان بود اظهار کرد: با این بودجه و مشکلات نمی‌شد آنچه که مد نظر است دنبال شود و در نخستین حرکت اقدامی جدی در زمینه تعیین تکلیف بدهی‌ها انجام شد و تاکنون بیش از نیمی از بدهی‌ها مستهلک شده است.
وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله قم 1400 برای حرکت شهرداری در مسیر نقشه راه تصریح کرد: 14 پروژه نیمه کاره شهر از ابتدا در دستور کار تکمیل قرار گرفت تا گره‌های ترافیکی شهر باز شود.
دکتر سقائیان‌نژاد به برنامه‌های شهرداری در زمینه زیست محیطی اشاره کرد و افزود: طبق برنامه سعی کردیم سالانه 300 هکتار توسعه فضای سبز در شهر داسته باشیم تا بتوانیم ظرفیت‌های سبز شهر را توسعه بخشیم؛ برنامه ما دستیابی به هدف سرانه 28 مترمربع بود که در حال حاضر این سرانه حدود 14 مترمربع است.
وی با اشاره به مشکلات ایمنی بوستان‌ها و معابر شهر گفت: تمام بوستان‌ها و فضاهای شهری در مرحله ایمن‌سازی قرار گرفت؛ حدود 170 آبنما در شهر وجود داشت که دو سوم آن خاموش بود و بهسازی و نوسازی و ایمن شد.
شهردار قم با بیان اینکه قم از نظر استانداردهای آتش‌نشانی در کشور جزو شهرهای نخست است تصریح کرد: 14 ایستگاه آتش‌نشانی داشتیم که 10 ایستگاه با استفاده از اعتبارات سفر رهبری و شهرداری احداث و تجهیز کردیم و با اعتبار 36 میلیارد تومان تجهیزات این ایستگاه‌ها خریداری شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی از حیث ماشین‌آلات در جایگاه خوبی هستند گفت: البته از نظر تجهیزات مشکلاتی داریم که باید با استفاده از منابع استانی مشکل آنها را رفع کنیم.
دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکلاتی که در تعامل با نهادهای مختلف در قم وجود داشت تصریح کرد: در حال حاضر به صورت دوره‌ای با نهادهای مختلفی چون آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اداره کل اوقاف و امور خیریه و... ارتباط بسیار خوبی برقرار است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت تکریم ارباب رجوع در قم گفت: سال گذشته بیش از 300 هزار تن آسفالت در شهر توزیع شد و همین میزان برای امسال نیز پیش‌بینی شده تا چهره شهر تغییر کند.
شهردار قم یکی از معضلات گذشته شهر را دست‌فروشان اطراف مرکز شهر عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی ساماندهی متکدیان و دست‌فروشان صورت گرفت.
وی معضل دیگر شهر قم را سد معبر وانت‌بارها دانست و افزود: در این زمینه نیز شهرداری به صورت جدی وارد شد و ساماندهی وانت‌بارها که مردم شاهد بودند هزاران خودرو در معابر شهر توقف کرده و سد معبر می‌کردند، در دستور کار قرار گرفت و به سرانجام رسید.
سقائیان‌نژاد ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری ذکر کرد و گفت: با احداث شهرک صنوف اقدامات اولیه برای انتقال آهن‌فروشان و پس از آن صنف درب و پنجره‌سازان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمینه ترافیکی نیز برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گرفته است اذعان کرد: تمام تلاش ما طی این مدت کاهش کمبودهای شهر قم و کسب رضایتمندی شهروندان بوده که امیدواریم به بخشی از این هدف دست پیدا کرده باشیم.
شهردار قم بابیان اینکه بودجه فعلی شهرداری حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان است گفت: بودجه شهرداری 20 درصد جاری و مابقی آن عمرانی است؛‌ این نسبت پایداری بودجه را نشان می‌دهد که بیش از هزار و 400 میلیارد تومان آن عمرانی است.
وی با اشاره به وضعیت بافت تاریخی شهر قم و محدودیت‌های اعمال شده در آن افزود: برای کلان‌شهرها بافت تاریخی حتماً باید مصوبه کمیسیون ماده 5 و شورای اسلامی شهر را می داشت اما سازمان میراث فرهنگی راساً این بافت را ابلاغ کرده و یک مرتبه 315 هکتار شهر قم را زیر سیطره بافت تاریخی برده که همه آن بافت تاریخی نیست.
دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در برخی شهرها به صورت لکه‌ای بافت تاریخی اعلام شده است و کل پهنه فریز نشده است اذعان کرد: با ابلاغ این طرح بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده اند و نیاز است اقدامی صورت گیرد تا بافت تاریخی به صورت تک دانه مشخص شود تا مردم گرفتار نشوند.
وی با اشاره به برخی پروژه‌های هسته مرکزی شهر اظهار کرد: در تعیین تکلیف این پروژه‌ها نیازمند مشارکت نهادهای مختلف استان خصوصاً آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستیم.
شهردار قم با بیان اینکه نزدیک به 300 دستگاه اتوبوس شهری قراردادشان به اتمام می‌رسد تصریح کرد:‌ باید فکری برای این ناوگان شود تا شهر از ناوگان اتوبوس‌رانی خالی نشود؛‌ قیمت اتوبوس به شدت افزایش یافته در حالی که دیگر دولت یارانه‌ای در این زمینه پرداخت نمی‌کند و نیاز داریم وزارت کشور کمک‌هایی داشته باشد تا مشکلات حمل و نقل و عمومی در شهرها حل شود.
وی همچنین در خصوص منوریل گفت: منوریل غده‌ای سرطانی است که تمام مردم، مسئولان، علما و مراجع تقلید را درگیر کرده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.