به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در این پیام، سالروز میلاد بزرگ پرستار کربلا و الگوی کامل بردباری، آگاهی و بصیرت افزایی عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) را به ‌تمامی محبان اهل ‌بیت(ع) در سراسر جهان تبریک و شادباش گفته است.
پیام ادامه یافته است: بی ‌تردید امتداد نگاه و خدمت مهرآمیز در حرفه پرستاری شمه‌ ای برگرفته ‌شده از این بانوی عفیف است که آگاهی و بهبودی را برای دردمندان و بیماران به ارمغان آورده و زادروز میلاد فرخنده اش با نام زیبای پرستار زینت یافته است.
امام جمعه موقت قم، روز پرستار را به جامعه فرهیخته پرستاری در جای‌ جای ایران اسلامی که زینب گونه رنج ها و دشواری ‌ها را در این عرصه مهم بر جان خریده و خستگی ‌ناپذیر در پی التیام آلام بیماران هستند، تبریک گفته و از تلاش ‌ها و زحمات شبانه ‌روزی آنها سپاسگزاری کرده است.
سعیدی افزوده است: همت والایتان در راه اعتلای آرمان ‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) را ستوده و در جوار نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) توفیق های روزافزونتان را در جهت حفظ و بهبود سلامتی زائران و مجاوران را خواستارم.

* پرستاران با تمام وجود تلاش کرده و از جان‌ مایه می ‌گذارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با صدور پیامی گفت: میلاد حضرت زینب(س) به زیبایی به نام روز پرستار نامگذاری شده است؛ بانویی که اسوه صبر و پایداری بودند و الگویی برای ایثار و فداکاری به ‌تمامی مردان و زنان به شمار می آیند.
ابوالفضل ایرانی خواه اضافه کرده است: پرستاران در کرانه‌ های درد و رنج زندگی می ‌کنند و برای روشن نگهداشتن نور حیات جامعه با تمام وجود تلاش کرده و از جان‌ مایه می ‌گذارند که این همان عشق و فداکاری پرستاران است که به‌ عنوان نگهبانان سلامت، در سخت ‌ترین شرایط به بیمار امید به زندگی می ‌دهند.
پیام حاکی است: پرستاران قشری از جامعه ‌هستند که گل ‌واژه‌های مهربانی و ایثار در دستان مهربانشان شکفته می ‌شود و آنگاه‌ که بر بالین بیمار می‌ آیند و دست نوازشگر خود را بر بیمار می ‌کشند، زندگانی را به او هدیه خواهند داد.
پیام ادامه یافته است: پرستاران عاشقانی هستند که خستگی در وجودشان معنا ندارد و گرمی مهربانی و امید را در جان ‌های خسته و فرسوده از درد و رنج بیماران تزریق می ‌کنند و لبخند شورآفرین عشق به زندگی را بر لبان انسان‌ ها جاری می ‌سازند.
در این پیام آمده است: بدون تردید جامعه پرستاری با مشکلات فراوانی نیز دست ‌و پنجه نرم می ‌کند اما این مسائل هیچ تاثیری بر روح بلند و مهربان آنها نداشت و از سوی دیگر نیز مسئولان به‌ هیچ‌ عنوان در رفع این مشکلات نباید کوتاهی داشته باشند.
ایرانی خواه، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار به همه پرستاران جامعه به ‌ویژه پرستاران استان قم، برای آنها بهروزی و سعادت را آروز کرده است.
پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.
حضرت زینب(س) در پنجمین روز سال پنجم هجرت، مطابق با 627 میلادی یا در سال ششم هجرت در مدینه به دنیا آمد. ایشان پس از صلح حدیبیه و 2 سال بعد از تولد امام حسین(ع) متولد شد.
حضرت زینب(س) قهرمان قیام عاشوراست، قیام عاشورا در روز دهم محرم سال 61 هجری قمری در سرزمین کربلا به وقوع پیوست و در آن قیام حضرت امام حسین(ع) و 72 تَن از یاران باوفایش به شهادت رسیدند و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) نیز به اسارت درآمدند، حضرت زینب در این قیام حضور داشت و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.
سرانجام آموزگار مکتب بردباری و رشادت پس از سال ها رشادت و روشنگری در پانزدهم رجب سال 62 هجری قمری، به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در دمشق (سوریه) به خاک سپرده شد که اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.