به گزارش ایرنا، استخر مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی و مجموعه ورزشی پیامبر اعظم این استان ، دو طرحی بود که مسعود سلطانی آنها را مورد بازدید قرار داده و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.
این 2 طرح ورزشی که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسند.
استخر مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی که در 10سال گذشته به مخروبه تبدیل شده بود، با تلاش ها اداره کل ورزش و جوانان قم از طریق ماده 27 و مشارکت بخش خصوصی روند تعمیر، بهسازی و تجهیز آن با بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، با اعتبار 26 میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
طرح ساخت مجموعه ورزشی پیامبر اعظم نیز که کلنگ ساخت آن درسال 93 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد، در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع دارای سالن ورزشی یک هزار و 500 نفره، استخر سرپوشیده و سالن های ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه است.
کلنگ ساخت سالن ورزشی جودو که اردیبهشت ماه امسال به زمین زده شد با گذشت هشت ماه امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بهره برداری قرار گرفت. برای ساخت این سالن ورزشی که در اختیار هیات ورزشی جودو، جوجیتسو، کوارش و دفاع شخصی قم قرار گرفت، 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
مجموعه ورزشی راحله شامل سه سالن ورزشی خانه کاراته، بوکس و جودو است. زمین این مجموعه ورزشی توسط خیر ورزش یار در منطقه نیروگاه قم اهدا شده است.
هم اکنون یک هزار ورزشکار بیمه شده در رشته جودو درقم فعال هستند که از این تعداد حدود 130 ورزشکارخانم و 870 ورزشکار آقا می باشد. وجود 25 مربی و 15 داور ملی و بین المللی و فعالیت 15 باشگاه ورزشی از جمله دیگر ظرفیت های این رشته ورزشی در استان است
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.