محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعتبارات ساخت این سینما از محل سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 تامین شده است ضمن اینکه بیش از یک میلیارد ریال برای تجهیز این سینما هزینه شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این سینما علاوه بر افزایش تعداد سینماهای قم به چهار سینما، بخشی از نیاز منطقه امامزاده ابراهیم(ع) به زیرساخت های فرهنگی برطرف شد.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استقبال گسترده مردم از آیین افتتاحیه رسمی این سینما ادامه داد: با اکران عمومی فیلم سرو زیر آب در ژانر دفاع مقدس بهره برداری رسمی از این سینما آغاز شد.
رضوانی گفت: این سینما دارای یک سالن 220 صندلی با امکان پخش دیجیتالی است که از امکانات روز برای تجهیز این سالن استفاده شده است.
آوینه به معنای انعکاس در آب زلال است.
پیش از این سه سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی با چهار سالن نمایش فیلم هم اکنون در شهر قم فعال هستند.
مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب 213 و 63 صندلی درسال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز نمود. درسینما ونوس علاوه بر بخش فیلم ، کلاس های آموزشی ،غرفه فرهنگی ، کافی شاپ، دارای یک سالن VIP نیز است.
سینما تربیت که نام قدیمی آن سینما پیش‌آهنگی است یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.
سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری از این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.