بهزاد رادمنش روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: مطابق قانون سهیه آرد هر واحد آزاد پز ماهیانه 200 کیسه است که در ماه گذشته 40 درصد بیش از مازاد مصرف دربین آنها توزیع شده .به همین علت برخی از آنها با وجود ثبت تقاضای خود در سامانه هنوز برای دریافت مرحله اول سهمیه خود مراجعه نکردند، که حاکی از کافی بودن آرد در استان است.
درحال حاضر 270 واحد نانوایی آزاد پز درقم فعالیت می کنند.
‌‌‌‌‌به منظور شفاف سازی و کاهش تخلفات و فساد در بخش فروش آرد از ابتدای دی ماه، فروش آرد به خبازان آزاد پز، صنف و صنعت، واحدهای نظامی و انتظامی و سایر اصنافی که از آرد آزاد استفاده می نمایند تنها از طریق سامانه فروش آرد سایر مصارف به نشانی Www.eflour.ir صورت می پذیرد.
‌‌‌‌‌درحال حاضر 900 نانوایی در سطح استان قم فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزاد پز قرار می گیرد.
رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش سه هزار تنی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در فصل برداشت سال جاری گفت: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان به قیمت هر کیلو 13 هزار ریال در فصل برداشت سال گذشته 18 هزار تن بود که امسال به 15 هزار تن کاهش یافته است.
وی در پاسخ به این پرسش که علت این کاهش خریده چه بوده است؟، ضمن ابراز بی اطلاعی از آن گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تولید گندم باید علت این موضوع را مشخص کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر خرید تضمینی بخشی از گندم خریداری شده برای سایر مصارف از سایر استان ها انجام ، یادآور شد: یکی از استراتژی های کلان نظام طی پنج سال گذشته رسیدن به خودکفایی در تولید گندم بوده و از سه سال گذشته تاکنون گندمی به کشور وارد نشده و تولید داخلی کفاف همه مصارف را می دهد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.