به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، فرهاد دژپسند شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید بر این که نباید از آموزه‌های دینی در حوزه اقتصاد غافل شویم، افزود: در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی تلاش می ‌کنیم تا به آموزه‌ های دینی در بخش‌های مختلف اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: تورم به شیوه مطلوبی کنترل و به آمار یک رقمی رسید و رشد اقتصادی نیز که به منفی هفت درصد رسیده بود، مدیریت شد.
وی با اشاره به افزایش آمار اشتغال ‌زایی کشور دردولت یازدهم، خاطرنشان کرد: شرایط در حال مطلوب‌ تر شدن بود، اما تحریم‌ ها موانع اقتصادی کشور را افزایش داد.
دژپسند با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در راستای جلوگیری از حرکت نظام اسلامی، بیان کرد: تراز تجاری کالاهای اساسی درحوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد که در این مورد نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ ایم.
وی اضافه کرد: افزایش نرخ ارز سبب شد که در حوزه‌ های مختلف شاهد افزایش قیمت ‌ها باشیم و در عرصه تولید نیز با مشکلاتی روبرو شویم، این روند نگرانی را شکل داد اما دولت ورود با قدرتی داشت و برای رسیدن به ثبات تلاش‌ های بسیاری را دنبال کرد که در آبان و آذر تورم ماهانه از هفت درصد به 2.5 درصد کاهش یافت.
وی گفت: 650 هزار شغل جدید خالص ایجاد شده و تراز تجاری 9 ماهه امسال 750 میلیون دلار مثبت شده است.
وزیر اقتصاد افزود: امروز در شرایط ناهموار اقتصادی کشور در دوران تحریم هستیم و دشمن برای فشار به نظام اسلامی از حوزه اقتصادی وارد شده است و اقتصاد را بهترین عرصه برای ضربه زدن به نظام می ‌داند، لذا بیش از گذشته نیاز به همدلی و همراهی ملت و دولت داریم.
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز طی سفری به قم با تعدادی از علما و مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.