به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور عصر پنجشنبه دریازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی این شهر، افزود: نگاه غرب به زن ابزاری است و زنان و دختران در کشورهای غربی برای آنکه در جامعه پذیرفته شوند، باید همچون مردان شاغل بوده و درآمد داشته باشند و همین امر سبب جدایی زن از فضای پرمحبت خانواده می شود.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه هیچگاه در برابر هجمه های فرهنگی غرب به ویژه در حوزه زنان منفعل نبوده است، از بی اعتنایی به آموزه های دینی در برخی خانواده ها انتقاد کرد و گفت: مشکلات جدی که امروز برخی زنان و دختران با آن مواجه اند، به این دلیل است که فقه را به عنوان پشتیبان زندگی خود نپذیرفته اند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران دربخش دیگری از سخنان خود ، افزود: تاکنون بیش از 60 هزار طلبه خواهر از نهادهای حوزوی فارغ التحصیل شده اند و این دستاورد ظرفیت بزرگی برای توسعه اندیشه های ناب اسلامی در جامعه زنان بوجود آورده است.

** طلاب جوان به اندازه ظرفیت علمی خود در جامعه اثرگذار باشند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این همایش بر ضرورت حضور طلاب و روحانیون در سراسر کشور و ایجاد نشاط و شادابی مبتنی بر دین و اخلاق در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیون باید از اوقات فراغت خود به نحو احسن استفاده کرده و همچنین تلاش کنند تا کتاب های سودمند علمی و پژوهشی را خلاصه نویسی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه و سخنرانی روحانیون و مبلغان در میان مردم نباید طولانی باشد، خاطرنشان کرد: طلاب جوان نباید خدایی ناکرده به دنبال علوم غیرمفید بروند، بلکه باید وقت ارزشمند خود را برای فراگیری علومی به کار بگیرند که برای مردم و جامعه سودمند باشد.
وی با بیان اینکه طلاب جوان باید به اندازه ظرفیت علمی خود در جامعه اثرگذار باشند و هرچه در توان دارند به تبلیغ آموزه های دینی بپردازند، تصریح کرد: مدرک گرایی از آفت های جدی حوزه های علمیه است و حوزه های علمیه باید از هر نظر مستقل بوده و اصلا به بودجه های دولتی وابسته نباشند.

* دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در کشورمان هستند
در این همایش همچنین رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند تا به نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند، گفت: با توجه به نقش تأثیرگذار روحانیت در پیروزی کشورمان در 40 سال گذشته، دشمنان می خواهند این عقبه مستحکم نظام اسلامی را از میان بردارند و آن را از مردم جدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی با اشاره به توطئه دشمنان برای بدنام کردن روحانیت در جامعه، مطرح کردن برخی مسائل مالی را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی متأسفانه به مسأله بیمه تأمین اجتماعی طلاب نیز اشکال وارد می کنند و گویی طلاب و روحانیون حق شهروندی هم به اندازه کارگران عزیز کشورمان ندارند.
وی با اشاره به مقایسه های بسیار نادرست در رابطه با روحانیون که در مورد دیگر اقشار و اصناف این مقایسه ها انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه و روحانیون باید نهضت خدمت رسانی به مردم را بسیار جدی دنبال کرده و با برنامه ریزی درست، برای تبیین نقش و جایگاه روحانیت تلاش کنند.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور و سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد و عصر امروز با ارائه گزارش کمیسیون ها و صدور بیانیه به کار خود پایان داد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.