سید محسن میرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا با استفاده از امکانات و نیروهای موجود از آبگرفتگی و مسدود شدن معابر جلوگیری شود.
وی با اشاره به آمادگی مناطق هشت گانه و سازمان های تابعه شهرداری، اضافه کرد: همه امکانات شهرداری از جمله یک هزار و 500 نیرو و حدود 200 دستگاه ماشین آلات مکانیزه از جمله موتور پمپ و تانکر برای جمع آوری آب های سطحی مشغول خدمات رسانی در شهر می باشند.
وی ادامه داد: چند مورد آبگرفتگی معابر گزارش شده که با تلاش نیروهای خدماتی شهرداری معابر بازگشایی شده است.
میرهادی خاطرنشان کرد: مواردی که شهروندان از طریق سامانه 137 اعلام می کنند به سرعت رصد و رسیدگی می شود تا کمترین مشکل را در سطح شهر داشته باشیم.
وی با بیان این که کیسه های شن و ماسه نیز در نقاط مختلف شهر توزیع شده است، گفت: بالادست رودخانه قمرود به صورت مستمر در حال رصد است و سعی شده محدودیت هایی در پارک خودرو در این مسیر ایجاد شود.
وی افزود: آماده هستیم در صورت اعلام مرکز مدیریت بحران و پلیس راهور، ورودی های رودخانه مسدود شود.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است.
وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.