سعید پروانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استاندارد بخاری از بُعد عملکردی، ایمنی و درجه انرژی مصرفی اجباری است و بخاری که خریداری می شود باید علامت استاندارد داشته باشد.
وی با اشاره به الزام تولیدکنندگان نسبت به درج علامت استاندارد و کد 10 رقمی محصول، اضافه کرد: وجود علامت استاندارد به خریداران اطمینان خاطر می دهد که تولیدکننده موارد ایمنی را در تهیه محصول رعایت کرده است.
وی ادامه داد: زیر علامت استاندارد کد 10 رقمی نوشته شده است که برای اطمینان از صحت علامت، برای تایید اصالت پروانه استاندارد، این کد باید به سامانه پیامکی 10001517 پیامک شود.
پروانه تاکید کرد: بخاری ها باید دارای برچسب انرژی و مشخص شده باشد درجه انرژی مصرفی چه میزان است و به ازای مقدار مصرف انرژی گاز، چقدر توان حرارتی دارد.
وی همچنین به الزام نصب سنسور روی بخاری اشاره و بیان کرد: زمانی که بخاری سوخت ناقص داشته باشد و مجاری خروج گازهای مونواکسیدکربن بسته شده باشد، این گاز در فضا منتشر و باعث صدمه به مصرف کننده و یا حتی مرگ می شود.
وی افزود: اگر میزان اکسیژن موجود در هوا کمتر از حد مجاز شود، سنسور با فعال کردن ترموکوپل بخاری، گاز ورودی را قطع می کند و بخاری خاموش می شود.
معاون اداره کل استاندارد قم با بیان این که بخاری های استاندارد مجهز به سنسور حرارتی نیز هستند، اضافه کرد: اگر دمای محیط به دلیل بسته بودن مجاری خروجی لوله بخاری، افزایش یابد، دمای محیط بالا می رود و سنسور حرارتی جریان گاز را قطع می کند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته نصب سنسور روی بخاری های بدون دودکش الزام بود و برای فضاهای باز همچون واحدهای تجاری استفاده می شد، ولی امروز سنسورها روی تمام بخاری ها نصب می شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.