این نشریه در معرفی این شهیدان نوشته است:

* طلبه شهید محمدرضا انصاری
محمدرضا انصاری در سال 1338 در تویسرکان به دنیا آمد. سال‌ های کودکی را در زادگاهش به سر آورد و سال‌ های ابتدایی را تا چهارمین کلاس دبستان در نفت‌ شهر گذراند و سپس همراه خانواده‌ اش به «سرپل ذهاب» رفت و تا سوم راهنمایی را در آن شهر طی کرد.از ابتدای نوجوانی به مذهب و علوم اسلامی علاقه داشت. همگام با درس برای همکلاس ‌هایش جلسات قرائت قرآن کریم دایر ساخت و آنان را در حد شناخت و توان خویش با مفاهیم اسلامی آشنا کرد. به سعی و کوشش او نماز جماعت در مدرسه‌ شان شکل گرفت و اولین حرکت جمعی را برای احیای اسلام به همسالان خویش آموخت. پس از مدتی وارد حوزه «خرم آباد» شد و پس از 2 سال تحصیل و گذران مقدمات و آشنا شدن با علوم اسلامی به سوی حوزه قم عزیمت کرد.

* شهید حیدر رضایی
حیدر رضایی در سال 1344 در شهر قم به دنیا آمد که با تاسی به لقب مولایش علی ابن ‌ابی طالب (علیه‌السلام) حیدر نام گرفت.شاهدان عینی می ‌گویند: پس از آن که این نوجوان در روز نوزده دی ماه 1356 به دست جلادان رژیم به زمین افتاد، یکی از طلاب به ‌نام محمدرضا انصاری، پیش می ‌رود و جنازه حیدر را به آغوش می‌ کشد تا از صحنه درگیری خارج کند، اما تیر دیگری قلب آن عزیز را نشانه می‌ رود و او نیز به فیض شهادت نائل می شود.

* طلبه شهید مرتضی شریفی
مرتضی شریفی در سال 1336 در «رهنان» اصفهان قدم به جهان گذاشت. سال ‌های کودکی را در زادگاهش گذراند. در طول تحصیل به سبب آشنایی بااسلام و روحانیت مبارز به آن چه که در پیرامونش می ‌گذشت، آشنا و تابع و مقلد امام شد.پشتکار و فعالیت او در درس ‌های کلاسیک همراه با مطالعات مذهبی و شرکتش در جلسات دینی و استفاده از محضر علمای روحانی از او فردی مبارز، متدین و با مسئولیت ساخت. پس از گرفتن دیپلم هنرستان به علاقه دل و تشویق روحانیت آگاه و رضایت خانواده به قم هجرت کرد و به جمع دانشجویان معارف اسلامی پیوست.

* طلبه شهید علی اصغر ناصری
علی اصغر ناصری در روستای «دیو کلا»، از توابع بابل قدم به جهان نهاد. سال ‌های دبستان را در زادگاهش گذراند. به خاطر علاقه‌ اش به اسلام و تربیت اسلامی و تشویق خانواده مذهبی و معتقد او، سبب شد تا پس از اتمام کلاس سوم متوسطه به حوزه‌ های علمیه روی آورد. ابتدا در مدرسه صدر «بابل» نام نوشت و به تحصیل مقدمات مشغول شد و بعد از فراگیری های لازم و آشنایی ‌های اولیه به سوی حوزه قم بار سفر بست.خوش استعداد و با فضیلت بود، همراه درس به تهذیب نفس و تکمیل کمالات انسانی می‌ کوشید. آن چه که در جامعه و همگام با درس ‌های اطرافش می‌ گذشت، نظر داشت و با دلی هوشیار به انحرافات و نقشه ‌های خائنانه دربار دست ‌نشانده اجنبی آگاهی داشت و از این رو با اولین حرکت امت حزب ‌الله در سال 56 همراه شد.

* شهید غلامرضا همراهی
غلامرضا همراهی در سال 1328 در یک خانواده کارگری و مذهبی در محله دروازه‌ ری قم دیده به جهان گشود. او از همان کودکی علاقه فراوانی به ائمه اطهار(ع) داشت و در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) شرکت می ‌کرد. وی پس از اتمام سربازی به تشکیلات مبارزین علیه رژیم پهلوی می ‌پیوندد و در پخش اعلامیه‌ ها و نوارهای حضرت امام خمینی فعالیت چشمگیری از خود نشان می‌دهد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.