به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ، سید موسی حسینی کاشانی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: متأسفانه بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در قم در حال سرعت گرفتن است، از این رو دستگاه های اجرایی باید برای انجام وظایف و تکالیف خود در عرصه عفاف و حجاب تلاش بیشتری داشته باشند.
وی همچنین طرح «پارسا» برای بهره مندی از ظرفیت های مردمی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح که توسط برخی از روحانیون و کارشناسان فعال در حوزه عفاف و حجاب تدوین شده است، بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات در این عرصه را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه عمل به آموزه های قرآنی، راهکار برون رفت از مشکلات کشور در حوزه های مختلف است، خاطرنشان کرد: اگر به دستورات قرآن کریم و رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عمل کنیم، بسیاری از فرهنگ های غلط در جامعه اصلاح می شود.
حسینی کاشانی در ادامه اجرای طرح عمومی ترویج حفظ قرآن کریم در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی در راستای ترویج آموزه های قرآنی در جامعه اجرا می شود.

**برگزاری همایش حجاب و عفاف برای آرایشگاه های زنانه در قم
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف قم نیز در این جلسه با بیان اینکه اتحادیه آرایشگاه های زنانه، عکاسان و فیلمبرداران و فروشندگان پوشاک، مرتبط با مسأله عفاف و حجاب هستند، از برنامه ریزی ویژه برای هرکدام از آنها در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی استان خبر داد.
سید ابراهیم صحفی در ادامه افزود: در اتحادیه آرایشگاه های زنانه، بیش از ١٢٧٠ واحد صنفی دارای پروانه و حدود ٣٠٠ واحد صنفی بدون پروانه عضویت دارند که برای این اتحادیه، همایشی با موضوع عفاف و حجاب در هفته آینده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی فروشگاه هایی در حال فعالیت هستند که هیچ کنترل و نظارتی بر عملکرد آنها نداریم، تصریح کرد: واحدهای بدون پروانه یکی از آسیب های جدی اصناف هستند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.