به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نهضت سوادآموزی استان با اشاره به نقش آگاهی در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: افزایش دانش شهروندان به کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد.
وی با تاکید بر موقعیت فرهنگی قم بیان داشت: ظرفیت های بسیار خوبی برای رشد سوادآموزی در این استان وجود دارد.
هاشمی با بیان اینکه نسبت به سایر استانها شاخص سوادآموزی در استان قم از وضعیت بهتری برخوردار است، گفت: باید با تحت پوشش قرار دادن افراد توسط نهضت سوادآموزی، زمینه ریشه کن نمودن کامل بی سوادی را در قم فراهم نماییم.
وی آمار بالای اتباع خارجی مقیم در استان قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تحصیل رایگان این افراد باید مورد توجه متولیان امر باشد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در حاشیه این بازدید گفت: میزان رشد باسوادی در استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 50 درصد رشد داشته است و قم در مباحث سواد آموزی در سطح کشور از جایگاه شایسته ای برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا افزود: البته لازم است با همکاری رسانه ها و دستگاه های اجرایی، زمینه استقبال اجتماعی از کلاس های سواد آموزی در میان بی سوادان استان، بیش از پیش تقویت شود، چراکه اعتقاد داریم بی سوادی عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است و در این زمینه همه توان خود را برای ریشه کن کردن بی سوادی در قم به کار گرفته ایم.
وی همچنین از حمایت های سید محمد رضا هاشمی در جایگاه سرپرست استانداری قم از حوزه سواد آموزی استان، تشکر و قدردانی کرد.
اعضای هیات دولت امروز، چهارشنبه، در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، بهرام سرمست را به عنوان استاندار قم تعیین کردند، پیش از این سید محمد رضا هاشمی، سرپرستی استانداری قم را برعهده داشت.
یکم تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است؛ یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و با توجه به اهمیت و ضرورت سوادآموزی، به فرمان امام خمینی در هفتم دی ‌ماه سال 1358 نهضت سوادآموزی تاسیس شد.
7405 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.