به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام مجید یزدی در گردهمایی کارآموزان قضایی و خانواده هایشان به مناسبت دهه بصیرت، افزود: بسیاری دین، سواد و اخلاق دارند، اما بصیرت ندارند؛ مانند شمربن ذی الجوشن که جانباز صفین در رکاب امام علی(ع) بود و تا درب بهشت پیش رفت، اما در کربلا جهنمی شد.
وی با بیان این که تاریخ گواه است که بی ‌بصیرتی، انسان را به عاقبت شمر و عمربن ‌سعد دچار می ‌کند، اضافه کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، اگر بصیرت نباشد، تلاش انسان بی ‌فایده است و هرچه حرکت کند بیشتر از پیش از مسیر حق دور می شود.
وی با تاکید بر این که خداوند نمی ‌گذارد گنج های گرانبها از بین برود، گفت: انقلاب اسلامی گنجی گرانبهاست که به دست ما رسیده و خون 223 هزار شهید به پای آن ریخته شده است.
یزدی ادامه داد: این نظام می ‌ماند و به دست صاحبش می‌ رسد و زیان ‌دیده کسی خواهد بود که در سایه بی ‌بصیرتی از مسیر حق و انقلاب خارج شود.
وی گفت: ما قضات، منصوب مقام ولایتیم و اگر این شان از ما گرفته شود، هیچ جایگاهی برایمان نمی ‌ماند.
وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که همه مردم و به ‌خصوص کارگزاران نظام تا پای جانمان در مسیر دفاع از آرمان ‌های دینی و انقلابی باقی بمانیم و در کنار تدین، تعهد، تخصص و اخلاق خوب، بصیرت انقلابی داشته باشیم.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.