به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: حجاب تنها یک مساله شرعی نیست بلکه بی توجهی به آن درجامعه آثار شوم اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: دراین رابطه جمعی از روحانیون و مردم متدین قم با ارسال نامه و طوماری با امضاهای بسیار برای بنده خواستار مقابله با بدحجابی در شهر کریمه اهل بیت(س) از سوی مسئولان شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: آنان دراین نامه با اشاره به اینکه مشاهده جلوه هایی از بدپوششی مغایر با فرهنگ اصیل مردم قم، موجب نگرانی شدید و اعتراض مردم این شهر شده ، این نکته را بیان کردندکه این معضلات اجتماعی در برخی از مناطق شهر کریمه اهل بیت(س) تأثیر نامناسب و مخربی بر امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده ها و جوانان گذاشته است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه آثار مخرب بی حجابی در تمام کشورها اثرسو دارد، ادامه داد: 10 درصد جمعیت یکی از کشورهای اروپایی را فرزندان نامشروع تشکیل می دهند و این باعث نگرانی مسئولان آن کشور شده که پای این فرزندان در پرونده های جنایی باز است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مساله حجاب همه آحاد جامعه را دربر می گیرد و دارای ابعاد امنیتی، اجتماعی و قضایی است. دراین راستا دولت می تواند اعلام کند در ادارات، زنان حجاب شرعی را رعایت کنند، این مساله احتیاجی به پرونده قضایی و وارد شدن تعزیرات هم ندارد.
وی افزود: وظیفه ما گفتن است و اگر به این مساله گوش دهند نفع آن برای همه جامعه می باشد، چرا که بی بند و باری ناامنی و طلاق می آورد.
وی این مرجع تقلید همچنین با اشاره به این که یکی از امتیازات اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: با این که اصل هشتم قانون اساسی به این امر اختصاص یافته، در عمل این دو واجب در میان ما کم رنگ و در حال فراموشی است.

** امر به معروف و نهی از منکر دعوا با مردم نیست
وی درادامه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای خشونت و دعوا با مردم نیست، بلکه باید از ادبیات همراه با احترام و محبت در این مساله استفاده شود تا اثر گذاری لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر خشونت نیست و نباید در این زمینه دچار اشتباه و تندروی شد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.