به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران در این آیین اظهار داشت: دوست داشتن اهل بیت(ع) برای همگان یک تکلیف است و باید کسی که این بزرگان را دوست می دارد را نیز دوست داشته باشیم، چون از لوازم مودت این است که انسان هر کسی را که دوست دارد، دوستان و آثار او را هم از محبت خود محروم نکند.
آیت الله کاظم صدیقی بیان داشت: با سعادت ترین و خوشبخت ترین انسان ها کسانی هستند که به فضل، امتیاز و ارزش هایی که خداوند فقط به پیامبر(ص) و دودمان آن حضرت عطا فرموده است، معرف و شناخت قلبی پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه کسی که ولایت اهل بیت(ع) را نپذیرد به مقام آدمیت نخواهد رسید، گفت: راه آدم شدن، ولایت علی(ع) و اولاد آن حضرت است.
صدیقی با بیان اینکه آتش فتنه وقتی روشن شود، تر و خشک را با هم می سوزاند، تصریح کرد: قرار داشتن زیر پرچم اهل بیت(ع) و ولایت آنها، ضد فتنه و مایه امنیت، آرامش، پیشرفت، کسب نورانیت، راه بهشت، نجات از جهنم و همه آسیب هایی که دنیا و آخرت جوانان را تهدید می کند، می باشد.
وی گفت: مقابله با ولایت یک فتنه خانمان سوز است که همه چیز را از بین می برد.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های امامزاده موسی مبرقع(ع) گفت: فرزند امام معصوم بودن و از همه مهمتر مورد اعتماد امام قرار داشتن از مشخصه های مهم این امامزاده محسوب می شود.
در این آیین، سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم، رضا سیار فرماندار قم، هیات ها و تشکل های مذهبی حضور داشتند.
ابو احمد موسی مبرقع در سال 214 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و در بیست و دوم ربیع الثانی سال 296 هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافت.
وی یکی از 440 امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است.
این بزرگوار در چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود. وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود.
مزار این امامزاده در محله چهل اختران قم واقع است و این مکان از آن هنگام تاکنون مورد احترام مومنان می باشد. وی همچنین از جمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می آید و از قولش روایت های متعددی در کتاب های حدیثی وجود دارد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.