به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم، با اشاره به سی و نهمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی ، از آن به عنوان یک حرکت جهادی نام برد و افزود: جهل و نادانی، دردِ بسیار بزرگی است، ولیکن محسوس هم نیست، امیدواریم سوادآموزی بیش از پیش درکشور گسترش یابد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با گذشت نزدیک به 40 سال از تاسیس نهضت سواد آموزی هیچ بی‌ سوادی نداشته باشیم و این درصد باید خیلی کم باشد و بگوییم کل جامعه ایران باسواد هستند.
وی تصریح کرد: انسان بی سواد، همچون آدم بی چشم است که خوب و بد هم را هم نمی تواند تشخیص دهد و دشمن نیز زود می تواند بر او مسلط شود، تمام مصیبت ما از صدر اسلام تاکنون از این بی سوادی افراد جامعه است.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حکومت های جبار از جهل و نادانی مردم سوء استفاده می کردند و قدرت انحراف دانشمندان را نداشتند.
این مرجع تقلید با بیان این که مردم با علم و آگاهی به سمت امام خمینی(ره) رفتند، اظهار کرد: خوبی دانش این است که هر کسی خودش را به آن نسبت می ‌دهد و خود را از جهل بَری می داند.
وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بالاتر از گفتار، کردار است و نباید فقط به زبان مردم را دعوت به‌ حق کرد، بلکه باید آنان کردار و رفتار ما را نیز ببینند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم نیز، گزارشی از فعالیت ها و برنامه این معاونت در زمینه سوادآموزی در استان قم ارائه داد.
اول تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری و هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 روز سوادآموزی نامیده شده است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.