اکبر سلیمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سال آینده 30 نقطه باقی مانده به صورت کامل اصلاح می شود.
وی اضافه کرد: نقاطی از جمله پل طغرود واقع در محور جعفریه، پل خورآباد در بخش کهک، پیچ های پرخطر در محور قدیم قم - تهران و محور قدیم ساوه اصلاح، پل ها تعریض و بیشتر نقاطی که پر تصادف بوده است، با تابلوها و علائم مخصوص آشکارسازی شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا به دلیل پرتصادف بودن آزادراه قم - تهران و کمربندی امام علی(ع)، تاکنون 25 کیلومتر نیوجرسی در آزادراه قم - تهران و 6 کیلومتر نیز در کمربندی امام علی(ع) نصب شده است.
به گفته سلیمیان، نیوجرسی کمربندی امام علی(ع) از امامزاده جمال الدین(ع) به سمت تقاطع 72 تن را اداره کل راهداری نصب نموده و مسیر برگشت را نیز شهرداری نصب خواهد نمود.
وی بیان کرد: در اصلاح نقاط پرحادثه، شیب شیروانی و آرام سازی محورها در برنامه بوده است تا اگر راننده ای بنا به هر علتی به حاشیه محور منحرف شد، محور ایمن تر باشد و شاهد حادثه فوتی نباشیم.
وی با اشاره به این که آزادراه ها بیشترین تعداد نقاط حادثه خیز را دارد، افزود: با وجود این که در آزادراه قم - تهران نقطه پرتصادف نداریم و از سوی دیگر این محور دارای روشنایی، نیوجرسی، تابلوی علائم و آسفالت مناسب است، ولی تصادف فوتی زیاد رخ می دهد.
معاون راهداری قم با بیان این که نقاط پرحادثه در محورهای مختلف برای اطلاع همشهریان و مسافران با تابلو آشکارسازی شده، گفت: امسال روشنایی هشت تقاطع از جمله سه نقطه در محور قدیم ساوه و 2 نقطه در محور نیزار با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال انجام می شود.
350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم- گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.