به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر «سید یحیی رحیم صفوی» جمعه شب در آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد درگذشت علی اکبر پرورش در درالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم اظهار داشت: برخی وقت ها بین سیاست با دیانت و اخلاق فاصله ایجاد می شود، و دوری از قدرت کار بسیار دشواری است، و هر کس قدرت را در دست بگیرد، تحت تاثیر آن نیز قرار می گیرد.
وی بیان داشت: پرورش چون با قرآن محشور و همواره تضرع و زاری می کرد، قدرت بر او مسلط نشد بلکه او بر قدرت تسلط پیدا کرده بود.
رحیم صفوی خاطر نشان کرد: در جریان عزل بنی صدر از ریاست جمهوری مرحوم پرورش در مجلس شورای اسلامی راجع بنی صدر صحبت کرد ولی از عدالت خارج نشد، و اینکه انسان در مورد دشمن خود نیز انصاف را رعایت کند موضوعی مهمی به شمار می آید.
وی پرورش را یک انسان مطلوب قرآنی و اسلامی و با تمام وجود خدمتگزار توصیف کرد و افرود: در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی صحبت های این معلم اخلاق پیرامون ولایت فقیه و تاسیس سپاه پاسداران قابل تامل است.
وی با بیان اینکه از سال 1346 شاگرد استاد پرورش بودم، گفت: این استاد فرزانه هیچ گاه از صراط مستقیم الهی و خدمت به مردم و صراط مرجعیت، روحانیت و مجاهدت در راه خدا خارج نشد.
رحیم صفوی با تبیین‌ شاخص های آن دانشمند وارسته در اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد اذعان داشت: پرورش در اندیشه و تفکر به خاطر نزدیکی با عالمان و شخصیت های برجسته دینی و علمی مانند علامه طباطبایی، علامه محمد تقی جعفری، شهید مطهری و شهید بهشتی در کتاب هایی که به رشته تحریر درآورد به هیچ وجه دچار اعوجاج،کجی و ناراستی نشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 22 بهمن امسال ملت بزرگ ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کبیر اسلامی را جشن می گیرند، گفت: در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی فرازها، فتنه ها و مشکل هایی را پشت سرگذاشته و شخصیت های موثر و پیرو امام و رهبری و روحانیت نیز فراز و فرودهایی داشتند و این موج همچنان ادامه دارد.
آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد درگذشت سید علی اکبر پرورش با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حضور آیات استادی، مقتدایی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد.
سید علی‌اکبر پرورش متولد 1321 در اصفهان، فعال سیاسی - مذهبی و عضو حزب موتلفه اسلامی بود که در جریان انقلاب 1357 نقش فعال و محوری در شهر اصفهان داشت.
وزیر آموزش و پرورش، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نایب رئیسی مجلس از دیگر سوابق وی است.
پرورش در ششم دی ماه 1392 در اصفهان به دیار حق شتافت.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.