به گزارش ایرنا، در این آیین باشکوه حضرات آیات حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس کعبی‌ عضو جامعه مدرسین، سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران حضور داشتند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم نیز از جمله شخصیت های دیگر حاضر در این آیین بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را عالمی برجسته، فقیهی عالیقدر، مرد جهاد و اجتهاد و استادی بزرگ و شاگرد پرور، نظریه پردازی خلاق، توانا و نوآور و خدمتگزاری صادق و مسئولیت پذیر دانست.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه والا و رفیع عالمان دینی گفت: برپایی آیین باشکوه تشییع و بزرگداشت این عالم ربانی مصداق بارز تکریم از عالم است و تکریم عالم، تکریم رسول الله(ص) و تکریم رسول الله(ص) نیز تکریم خدا می باشد.
امام جمعه موقت قم بیان داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی در طول حیات پربار و پر خیر و برکت خود علاوه بر اینکه یک عالم و فقیه محسوب می شود، در خانواده ای مومن، متدین و عالم نیز رشد و نمو پیدا کرد.
حسینی بوشهری، اشراف بر مبانی فقهی و اصولی و نوآوری در موارد متعدد علوم، بویژه فقه را از ویژگی های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد و گفت: آیت الله شاهرودی انسانی توانا، صاحب نظر، نوآور، نواندیش و گره گشا بود.
وی گفت: نیازهای امروز جامعه اقتضائات خاص خود را دارد و آن فقیه عالی قدر به همه موضوع های روز آگاهی داشت و در مسائل حقوقی و اقتصادی، صاحبنظری توانا بود و مکتب نجف و قم را به خوبی می شناخت و شاگرد تربیت کرد و در مدت کوتاهی در حوزه به عنوان استادی بزرگ و صاحب نظر شناخته شد.
وی با اشاره به قابلیت های فراوان این عالم ربانی گفت: رهبر معظم انقلاب بواسطه همین توانمندی ها، بسیاری از مناصب مهم نظام اسلامی مانند عضویت در شورای نگهبان را به این شخصیت بزرگ واگذار نمودند و با آراء مردم به خبرگان رهبری راه پیدا کرد و عضو هیات رئیسه این مجلس شد و از شخصیت های برجسته جامعه مدرسین به شمار می آمد و دو دوره ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفت و در زمینه توسعه قضایی، لوایح قضایی و تاسیس شوراهای حل اختلاف ابتکارهای جالبی از خود نشان داد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دوشنبه شب این هفته پس از تحمل یک دوره بیماری در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر مطهر این فقیه مجاهد روز گذشته با حضور روسای قوای سه گانه،‌ مقام ها و مسئولان کشوری و لشگری در تهران تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) تهران به قم منتقل شد.
پیکر مطهر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقیه عالیقدر و استاد بزرگ حوزه عصر دیروز با حضور گسترده مردم قم در این شهر مقدس تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. 
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.