به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از خانواده های شهدای شهر کرج افزود: گروهی با چهار هزار عضو با نام گروه «ناصحین» در قم ایجاد شده است که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به زبان نرم و ادبیات خوب برعهده دارند که به توفیقات زیادی دست پیدا کرده اند.
وی در ادامه گفت: برخی مانند برگ درختان پاییزی با هر بادی به این طرف و آن طرف می‌ روند و موضعشان تغییر می کند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: خاطر داریم در گذشته افرادی بودند که صبح خطاب به یک رجل سیاسی می‌ گفتند: زنده باد! و شب خطاب به همان فرد می‌ گفتند مرده باد! یعنی بصیرت نداشتند که ابتدا فرد را بشناسند و بعد در مورد او شعار بدهند.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: انسان ها سه دسته اند یا عالم ربانی هستند که مثل آفتاب می‌ درخشند و دیگران از نور آنها استفاده می‌ کنند، گروهی دیگر پیرو عالمان دین بوده و به دستورات آنها عمل می‌ کنند و گروه سوم کسانی بی هدف هستند که تکیه گاهی در دنیا ندارند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: خورشید نور افشانی می‌ کند و ماه هم که نور خود را از خورشید می‌ گیرد باز هم در آسمان می‌ درخشد، از این رو باید مثل خورشید یا ماه باشیم.
وی همچنین با اشاره به روایتی، دل های انسان را مانند ظرف دانست و گفت: چشمه جوشان فیض خدا محدودیتی ندارد و ما باید سراغ این چشمه جوشان برویم و به اندازه ظرف وجودی خود از آن بهره ببریم.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.