به گزارش شامگاه ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار حجت الاسلام سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه و جمعی از معاونین پژوهشی موسسه ها و مراکز تخصصی حوزه های علمیه،‌ افزود: اگر در کشور مشکلاتی وجود دارد این مشکلات به دلیل کم کاری حوزه نیست، بلکه به دلیل عدم استفاده از تولیدات حوزه است.
این مرجع تقلید ضمن تاکید بر ضرورت حفظ استقلال حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: حوزه باید همواره قائم به ذات باشد و استقلال خود را حفظ کند، هرگز حوزه را به غیر حوزه بند نکنید.
وی طلب علم را فریضه ای واجب دانست و افزود: دین اسلام علاوه بر تاکید و سفارش بسیار بر علم آموزی، علمی که باید آموخت را نیز تعیین کرده است.
این مرجع تقلد با اشاره به اینکه از پرداختن به برخی علوم غفلت شده است ادامه داد: اگر علوم دیگر در کنار فقه و اصول تقویت نشود نخواهیم توانست به شبهات و مسائل جدید مبتلابه جامعه پاسخ بدهیم.
آیت الله جوادی آملی با بیان یانکه دین اسلام تاکید داشته تا وقتی جان در بدن دارید، دست از آموختن و تحقیق و پژوهش بر ندارید افزود: نباید فقط کتاب دیگران را جمع آوری کرد، بلکه باید خود دست به قلم برداریم و کتاب تالیف کنیم.
وی با بیان اینکه محقق، با دلال علم تفاوت دارد گفت: برخی مانند بانک و موزه هستند که در خود گنجینه های ارزشمندی را انبار می کنند اما برخی مانند دریا هستند که در خود مروارید پرورش می دهد، پژوهش یعنی تولید علم، نه دلالی علم.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.