در پیام سید محمدرضا هاشمی که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ارتحال عالم ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمود هاشمی شاهرودی(اعلی الله مقامه الشریف)، موجب تاسف و تاثر گردید.
پیام ادامه یافته است: این عالم مجاهد، طی سال های متمادی حضور در سنگر مقدس حوزه های علمیه، ضمن کسب فیض از محضر عالمان برجسته، به تدریس دروس حوزوی و تالیف کتب و آثار مختلف فقهی و دینی پرداخت و در این زمینه شاگردان بزرگ و آثار و خدمات علمی و فرهنگی گرانسنگی را از خویش به یادگار گذاشتند.
پیام حاکی است: ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز به عنوان یکی از چهره‌های موثر انقلاب و مورد وثوق حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در مناصب و مسئولیت های مهم‌ گوناگون‌ از جمله ریاست قوه قضائیه، فقهای شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته و منشاء برکات و خدمات دینی و اجتماعی ارزنده‌ای در این عرصه ها شدند.
سرپرست استانداری قم در این پیام، فقدان این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های محترم علمیه و همه‌ ارادتمندان آن عالم بزرگ،‌ به ویژه بیت مکرم و فرزندان برومند ایشان، تسلیت عرض نموده و ابراز امیدواری کرده است: خداوند متعال بر علو درجات آن بزرگوار بیفزاید و روح بلند و مطهر ایشان را با اخوان شهیدش و اولیای الهی و ائمه معصومین «علیهم السلام» محشور گرداند.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دیشب سوم دیماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
پیکر مطهر آیت الله شاهرودی روز چهارشنبه پنجم دی ماه در قم تشییع و درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.