به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدرضا هاشمی در دومین جلسه بررسی وضعیت طرح مونوریل قم، با اشاره به مصوبه پیشین در رابطه با اجرای 4.7 کیلومتر از طرح مونوریل حدفاصل میدان شهید مطهری تا پارک سوار شمالی، اظهار کرد: مسئولان امر باید در اجرای این مصوبه مصمم باشند.
اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که در بودجه سال 98 باید اعتبارات تکمیل طرح مونوریل در نظر گرفته شود، افزود: از ظرفیت رئیس و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این اعتبارات باید استفاده شود.
وی طرح های مترو، فرودگاه و مونوریل را سه طرح شاخص استان قم با ویژگی های فرا استانی عنوان و اظهار کرد: مسئولان استان بهره برداری از این طرح را باید در اولویت قرار دهند و از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کنند.
این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمد جعفری رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار، مسئولان ارشد استان و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.
عملیات اجرایی ساخت خط A مترو قم در نیمه دوم سال 1388 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان آذرماه 1389 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال شروع شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز گردشگری - درمانی از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی قم است.
ساخت این فرودگاه هم اکنون متوقف است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.