به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در جلسه روسای کارگروه های تخصصی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درقم افزود: دراین راستا نمایشگاه های مختلفی با هدف معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در تمام استان های کشور و چندین نمایشگاه در تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که اوج برگزاری برنامه ها در دهه فجر است، گفت: هر کدام از 21 کارگروه تخصصی این ستاد، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته اند که تا پایان دی ماه جاری به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود.
وی با اشاره به حساسیت خاص مقطع فعلی و تشدید سیاست های خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با نگاهی متفاوت از سال های گذشته در ایام الله فجر امسال؛ به عنوان یک برنامه یک ساله با مشارکت و عضویت همه ارکان نظام، قوای سه گانه، نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه؛ همه با هم و منسجم از مهرماه سال گذشته کار شروع شده است.
لطفی اضافه کرد: این برنامه در قالب 21 کارگروه تخصصی در بخش های مختلفی همچون فرهنگی، اجتماعی، مقاومت و بین الملل در سطح ملی با برگزاری جلسه های گوناگونی در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری همایش های مختلف در این زمینه در یک سال گذشته گفت: این کار با هدف بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارائه کارنامه 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسخ به شبهات، تبیین و بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی صورت گرفته است.
وی از برگزاری همایش سراسری با حضور تشکل های مردمی از سراسر کشور در تهران خبر داد و افزود: سه کارگروه اقتصادی، اجتماعی و شهرداری ‌ها در این ستاد برعهده وزارت کشور است و وزیر کشور ورود جدی در زمینه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.
لطفی به تقارن ایام فاطمیه با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و ایام فاطمیه را یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: در این زمینه نیز برنامه هایی از جمله اعزام مبلغان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت فضای مجازی بیان کرد: ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد و امکان معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی به قشرهای گوناگون جامعه ممکن است.
وی گفت: بیش از 80 درصد جمعیت کشور، قبل از پیروزی انقلاب را تجربه نکرده اند؛ دشمن از این مساله سوءاستفاده می کند، از این رو باید دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم تبیین کنیم تا جلوی تحریف دشمن گرفته شود.
لطفی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران منحصر به جغرافیای خاصی نیست و جلیقه زردها در فرانسه اعلام کرده اند که از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته اند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نام برد و گفت: برگزاری جلسه این ستاد به منظور کسب رهنمود از مراجع عظام تقلید و استفاده از ظرفیت حوزه علمیه ضرورت داشت.
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور نیز سخنران این جلسه بود و همچنین تعدادی از اعضای جلسه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو را ارائه دادند.
این جلسه با حضور روسای کارگروه های تخصصی جلسه ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم برگزار شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.