به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در این پیام اضافه کرده است: در جهان‌بینی اسلامی، انسان موجودی گرامی و ارزشمند معرفی و روح الهی در کالبد او دمیده شده است و بر همه مخلوقات، برتری دارد.
پیام حاکیست: در منابع غنی دینی تصریح گردیده است قلمی که توسط دانشمند الهی در طریق ارشاد جامعه بر روی کاغذ کشیده می‌شود، از خون شهید راه حق گران‌قدرتر و ارجمندتر است؛ آنگاه‌ که جویای علم و دانش بر زمین راه می ‌رود، فرشتگان الهی بال ‌و پر خویش را زیر پای او گسترانده و پرندگان هوا و ماهیان دریا از پروردگار، برایش آمرزش و رحمت، طلب می‌کنند.
پیام ادامه یافته است: اهمیت مبارزه با بی‌ سوادی بر کسی پوشیده نیست و کم ‌و بیش تمام کشورهای جهان، به‌ خصوص جوامع درحال‌ توسعه، اهتمام ویژه ‌ای به این مساله حیاتی دارند.
در این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران نیز تدابیر گسترده‌ ای برای مبارزه با بی ‌سوادی اندیشیده است، تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و فعالیت‌ها و موفقیت‌های این شجره طیبه درصحنه‌های گوناگون، شاهد گویایی بر این ادعاست.
آیت الله سعیدی ضمن ارج نهادن به تلاش‌های دلسوزانه و طاقت ‌فرسای آموزش‌ دهندگان پرتلاش و سواد آموزان عزیز، ابراز امیدواری کرد: تحت توجهات قطب عالم امکان حضرت مهدی(عج) و با هدایت‌گری‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولان، به‌ ویژه دست‌اندرکاران این نهاد بزرگ در شهر مقدس قم که علمدار علم و جهاد و بصیرت بوده و در این عرصه نیز پیشگام خواهد بود، پشتیبان جهش علمی گسترده و رو به رشد ایران عزیز اسلامی باشید.
یکم تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است؛ یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و با توجه به اهمیت و ضرورت سوادآموزی، به فرمان امام خمینی در هفتم دی ‌ماه سال 1358 نهضت سوادآموزی تاسیس شد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.