به گزارش ایرنا، حسن محمدپور روز دوشنبه در آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم ایران، افزود: 400 دانشجوی کارشناسی نیز که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند، در مرکز شهید مدنی مشغول مهارت آموزی هستند تا وارد نظام آموزش و پرورش شوند.
وی اضافه کرد: تربیت معلم قم تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و این امکان برای معلمان فراهم است تا تحصیلات خود را در این دانشگاه ارتقا دهند.
وی با اشاره به این که دانشگاه تربیت معلم از سال 1297 کار خود را آغاز کرد، گفت: این دانشگاه با شروع انقلاب با شیب تند حرکت کرد، در دهه 80 با شیب کند به کار خود ادامه داد و خلاء نبود نیروی ماهر و معلم متخصص در جامعه مشهود بود.
محمدپور افزود: در این دهه روش های جایگزین برای تربیت نیرو ی انسانی نیز به کار گرفته شد که ناکارآمدی این روش ها آثار منفی در جامعه داشت.
وی اضافه کرد: با تغییرات در نظام تعلیم و تربیت در دهه 90، دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد و فعالیت های تربیت معلم مجددا با شیب تند ادامه یافت و رونق جدیدی گرفت.
وی با اشاره به فرصت ها و آسیب های دانشگاه تربیت معلم، گفت: امروز اقبال عمومی از سوی مردم و مسئولان به دانشگاه تربیت معلم خوب است و سالانه تعداد زیادی دانشجو با شرایط علمی بالا و رتبه های زیر یک هزار و صد در این مراکز پذیرش می شوند که این مسائل از فرصت های دانشگاه فرهنگیان است.
محمدپور خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی فرسوده دانشگاه فرهنگیان، نبود اساتید هیات علمی بالا و همچنین عدم شناخت دانشگاه فرهنگیان در سطوح مختلف از آسیب های این مرکز علمی می باشد.
وی تاکید کرد: برای اثرگذاری بیشتر دانشگاه فرهنگیان در جامعه باید اساتید با سطح علمی بالا در این مرکز، تدریس و تجربیاتشان را به دانشجویان منتقل نمایند.
وی با بیان این که امروز نیروی انسانی محور توسعه است، گفت: همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که نیروی انسانی کارآمد، آموزش دیده و ماهر می تواند نقش کلیدی در توسعه کشور داشته باشد و همه کشورها محور توسعه خود را بر این امر نهاده اند.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان قم ادامه داد: آموزش و پرورش نقش اساسی و کلیدی در مسیر توسعه دارد و دانشگاه های تربیت معلم این مسیر را برای آموزش و پرورش فراهم می کند.
وی بیان کرد: در تاریخ 100 ساله تربیت معلم افرادی در این مجموعه تربیت شده اند که جامعه را به سمت پیشرفت برده و امروز از آثار آن خدمات بهره مند هستیم.

* یکی از اساتید دانشگاه فرهنگیان قم نیز در این آیین با بیان این که کلاس داری باید با هنر عجین باشد، گفت: هنوز برخی معلمان منش و جایگاه معلمی را درک نکرده اند و این مساله باید در تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان مدنظر قرار گیرد.
محمد مهدی زاده با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان، مرکز علم، ادب و سنجیدگی است، افزود: این کشور بیش از هر چیزی نیاز به معلم فرهیخته دارد و مرکز ثقل این مساله دانشگاه فرهنگیان است.
وی با تاکید بر این که قلب تپنده نیروی انسانی کارآمد دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بیانگر نبوغ ملت است و رسالت این مرکز تثبیت جایگاه واقعی معلم و معرفی هویت معلم به جامعه می باشد.
وی تاکید کرد: چالش های دانشگاه فرهنگیان را باید بشناسیم و درصدد رفع آن باشیم.
در این آیین که با حضور مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش در خانه معلم قم ترتیب یافته بود، از پژوهشگران برتر و اساتید پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان قم تجلیل شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.