به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، سید محمدرضا هاشمی در بازدید از راهدارخانه سنبل آباد واقع در محور قم- سلفچگان، افزود: دراین راستا باید اعتبارات مستمر تعمیرات، تجهیزات و به روزرسانی ناوگان راهداری استان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: لازم است که از ظرفیت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای افزایض شاخص بودجه استان بهره لازم برده شود.
وی اضافه کرد: سالانه 165 میلیون مسافر از محورهای استان قم عبور می کنند که به دلیل حجم بالای سفرها، ایمنی مسافران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی به اعتراضات کامیون داران در سال جاری اشاره کرد و گفت: قم جزو سه استان برتر کشور بود که توانست این مساله را به خوبی مدیریت نماید.

**امیرآبادی: سال آینده شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: با توجه به وظایف موضوعه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، عملکرد این اداره کل در اجرای ماموریت های محوله قابل تقدیر می باشد.
احمد امیرآبادی فراهانی عدم انسداد محورهای جاده ای استان در بارش برف بهمن ماه سال گذشته را اقدامی ارزنده ذکر کرد و گفت: در این استان برخی استان ها از نظر امکانات شرایط بهتری نسبت به قم داشتند، اما برای ساعاتی شاهد انسداد در بعضی از راه های آن ها به دلیل بارش برف بودیم.
وی افزود: گرچه تعداد روستاهای قم چشمگیر نیست، اما شاهد اقدامات خوبی توسط راهداری و حمل و نقل استان در امر نگهداری راه های روستایی بوده ایم.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی هایی که با مسئولان امر صورت گرفته است امیدواریم در سال 98 شاهد کاهش حداکثری حوادث جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان قم باشیم.
وی ایجاد بستر مناسب برای ورود بخش خصوصی درامر احداث مجتمع های رفاهی بین راهی را اقدامی ارزنده ارزیابی نمود و خواستار پیگیری مسئولان ذیربط دراین خصوص شد.
همچنین در این آیین طرح راهداری زمستانی استان قم نیز آغاز شد.
در اجرای طرح راهداری زمستانی، هفت راهدارخانه تجهیز، 110 دستگاه انواع ماشین آلات تعمیر و ده ها تن از عوامل راهدار در قالب گشت های ثابت و سیار در سطح راه های استان مستقر شده اند.
طرح زمستانه راهداری از اول دی ماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و 130 راهدار و 50 نیروی پشتیبان با استقرار در راهدارخانه ها در این طرح مشارکت دارند.
در پایان این آیین مسئولان با حضور در راهدارخانه آزادراه قم- تهران، ضمن افتتاح جایگاه سوخت این راهدارخانه با اهدای گل، هفته حمل و نقل و راهداری را به پرسنل این اداره کل تبریک گفتند.
26 آذرماه تا اول دی ماه هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای نامگذاری شده است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.