به گزارش ایرنا، در این همایش یکروزه که سرلشکر حسن فیروز آبادی مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز در آن حضور داشت؛ برنامه های جانبی همچون برگزاری کارگاه های تخصصی، ارائه مقاله های علمی، رونمایی از کتاب های مرتبط با موضوع همایش و تجلیل از خانواده های معظم شهدا در کنار سخنرانی های مراسم، ترتیب یافت.
رئیس ستاد برگزاری همایش در این مراسم گفت: اصل اعتقاد به مهدویت در تمام حوزه های دفاعی و امنیتی تاثیر گذار است و این مساله تنها شامل کشورهای اسلامی نیز نمی شود، همانطور که اعتقاد به این فرهنگ در شمال غرب آفریقا موجب شکل گیری دولت موحدون شد.
آیت الله احمد عابدی افزود: اعتقاد به مهدویت و ایمان به آن، نگاهی مثبت به آینده جهان است که بیان می کند انسان ها روزهای خوبی را پیش روی خود خواهند داشت.
وی بیان کرد: مهدویت همچنین موجب تقویت روحیه مردم رزمندگان در میدان های نبرد می شود که این مساله با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: در نظام اسلامی همه اقشار مردم دارای امنیت هستند مگر کسانی که قصد تعرض به امنیت دیگران را دارند که حکومت با آنان برخورد می کند.
همچنین دبیر اجرایی همایش در این مراسم گفت: دانشگاه دفاع ملی با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه، تولید ادبیات علمی و انجام پژوهش های تخصصی در مساله مهدویت و تاثیرگذاری آن بر موضوعات امنیتی و دفاعی را آغاز کرده و در این راه به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت کارشناسان و صاحب نظران برجسته است.
سردار عباسعلی فرزندی افزود: برای تبیین دقیق مکتب دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی باید آموزه های ناب اسلامی و مهدوی مورد توجه قرار گیرد و این مساله باید در سطح مراکز دانشگاهی و حوزوی به گفتمان های علمی تبدیل شود.
وی ادامه داد: برای برگزاری همایش ملی فرهنگ دفاعی- امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی در قم، 50 مصاحبه با مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزه های علمیه انجام و 70 چکیده مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این همایش پنج جلد کتاب در ابعاد نظری مساله مهدویت و ارتباط آن با موضوع امنیت و دفاع، رونمایی شد و در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.
دبیر علمی این همایش نیز گفت: بدون شک مهدویت یکی از مهمترین ارکان اسلام است که نمی توان مولفه های قدرت اسلام را بدون آن درنظر گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی افزود: در هر صورت موضوع مهدویت در دو بخش مسائل دفاعی و امنیتی قابل بحث و گفت و گو است و ظرفیت های آن در نگاه های تاریخی و رویکردهای آینده محور قابل توجه است.
وی ادامه داد: این توانمندی در ابعاد مختلف فکری، اجتماعی و امید آفرینی به آینده تاثیر گذاری خود را ثابت و نظر پژوهشگران به به خود جلب کرده است.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جدید با آموزه های مهدوی، بیان کرد: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند راهبردهای نظام اسلامی در بخش های مختلف از جمله دفاعی و امنیتی را تبیین کند.
برگزاری کارگاه های تخصصی، ارائه مقاله های علمی، رونمایی از کتاب های مرتبط با موضوع همایش و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از جمله بخش های جانبی این همایش یکروزه بود.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.