به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز پنجشنبه در «همایش ملی فرهنگ دفاعی - امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی» در موسسه اسراء قم، افزود: امروز فرهنگ مقاومت مردم ایران به عاملی پیروزی بخش برای انقلاب اسلامی و سایر کشورهای منطقه همچون لبنان، سوریه و یمن در برابر قدرت های ظاهری جهان، تبدیل شده است.
وی ادامه داد: این فرهنگ محدود به شیعیان نیست و مقاومت اسلامی فلسطین در طول سال های گذشته با استفاده از این تفکر توانسته در برابر رژیم صهیونیستی به پیروزی های چشمگیری دست یابد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که فرهنگ مقاومت براساس آموزه های انقلاب اسلامی و ارزش های مهدوی در حال معجزه آفرینی جهانی است و موجب شکست دشمنان در همه جبهه های نبرد شده، لازم است این فرهنگ بار دیگر مورد بازاندیشی و گفتمان سازی علمی قرار گیرد.
وحیدی گفت: امروز فرهنگ مقاومت در برابر شقی ترین، پلیدترین و در ضمن بزرگترین قدرت های مادی جهان همچون آمریکا ایستاده است و پیروز می شود، در حالی که بودجه نظامی آمریکا به تنهایی از بودجه دفاعی 13 کشور بعد از خود بیشتر است، ولی در عین حال امروز اسیر دست مقاومت شده و در حال دریافت سیلی های محکم است.
وی افزود: مستکبران حدود چهار سال انواع فشارها را بر علیه مردم یمن انجام دادند و آمریکا در این جنگ حضور مستقیم داشت به نحوی که سوخت رسانی هواپیماهای سعودی توسط این کشور صورت می گرفت، اما در نهایت مجبور به قبول شکست و مذاکره با مردم مقاوم یمن شدند.
وی ادامه داد: ائتلاف عربی و غیر اسلامی با سکوت شورای امنیت جنایت های زیادی را در یمن رقم زدند اما هیچ خبری در رسانه هایشان از آن پخش نشد تا حدی که خود غربی ها گفتند جنایت ها در یمن هولناک است.
رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: یک ملت مظلوم و تنها که از هر سو به آنها حمله شده و در تحریم همه جانبه به سر می برد، تحت حمایت های معنوی انقلاب اسلامی و آموزه های اسلامی در برابر هوشمند ترین سلاح ها، مقاومت و دشمن را وادار به مذاکره کرد.
وی ادامه داد: در مساله سوریه نیز پس از سال ها مقاومت مردم این کشور، دشمنان با عقب نشینی به دنبال برقراری ارتباط با حکومت بشار اسد هستند و در همین رابطه رئیس جمهور سودان از این کشور خواسته است به اتحادیه عرب بازگردد.
وحیدی بیان کرد: فرهنگ مقاومت مردم ایران تنها به منطقه محدوده نمانده و در سراسر جهان مورد توجه آزادی خواهان است، به نحوی که هوگو چاوز رئیس جمهور درگذشته ونزوئلا در زمان حیات خود با وجود این که مسلمان نبود اما این فرهنگ را عامل پیروزی خود در برابر مستکبران دید و از آن پیروی کرد.
وی گفت: وجود امام زمان(عج) برای همه جهان است و امروز نگاه جهانی به مهدویت می تواند آرام بخش مستضعفین عالم باشد.
وی افزود: امامت و عدالت دو گمشده مهم بشریت هستند، انسان ها و جامعه بشری یک امام عادل و رهبر الهی می خواهند و این چیزی است که در فرهنگ مهدویت نهفته است.
وی ادامه داد: جریان مقاومت باید بستر ساز ظهور باشد، همان طور که امام راحل(ره) فرمودند: «این انقلاب بستر ساز ظهور است.»
رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: البته کارکرد دیگر فرهنگ مهدوی، مقابله با فرهنگ های برگرفته از ذهن های شیطانی است که به دنبال تسط بر دنیاست.
وحیدی افزود: مستکبران با از بین بردن فرهنگ های دینی به دنبال گسترش مادی گرایی هستند که برای مقابله با این هجمه، فرهنگ مهدویت هم برای ایران و منطقه و هم برای سایر کشورهای جهان، راه نجات است.
همایش ملی فرهنگ دفاعی-امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی، با حضور آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، سرلشکر حسن فیروز آبادی مشاور عالی فرمانده کل قوا و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در موسسه اسراء قم آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
برگزاری کارگاه های تخصصی، ارائه مقاله های علمی، رونمایی از کتاب های مرتبط با موضوع همایش و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از جمله بخش های جانبی این همایش یکروزه است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.