وحید میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت 2 هزار و 243 متر مربع و زیر بنای 2 هزار و 491 مترمربع در چهار طبقه به سرعت در حال تکمیل است.
وی گفت: سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی، مخزن کتاب با گنجایش بیش از 15 هزار جلد کتاب، دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت 100 صندلی و سالن ویژه مطالعه کودک از جمله ویژگی ها و امکانات این کتابخانه است.
وی اظهار داشت: این کتابخانه دارای 10 هزار و 822 عنوان در 12 هزار و 996 نسخه کتاب است.
میرزایی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهدای نوبهار با 2 هزار و 400 مترمربع زیربنا در منطقه نوبهار قم که فاقد کتابخانه عمومی بود با اعتبار30 میلیارد ریال درحال بهره برداری است ضمن اینکه تاکنون بیش از 5 میلیارد ریال برای تجهیز این کتابخانه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه روند ساخت این کتابخانه از سال 1389 آغاز شده است گفت: با تکمیل و بهره برداری این کتابخانه بخش زیادی از فقر زیرساختی منطقه از نظر مجتمع های فرهنگی و مطالعاتی برطرف می شود.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت 75 درصدی روند ساخت کتابخانه امام خمینی(ره) ادامه داد: این کتابخانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخیابان امام خمینی(ره) قم با مساحت سه هزار متر مربع از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 به قم تامین هزینه شده است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ساخت و اداره کل کتابخانه های عمومی نیز متولی بهره برداری از این کتابخانه هستند.
میرزایی ادامه داد: اگر چه قرار متولیان ساخت قول داده اند که تا پایان امسال این کتابخانه به بهره برداری برسد ولی با توجه به روند ساخت، به نظر می رسد بهره برداری از این کتابخانه در ماه های ابتدایی سال آینده رقم بخورد.
36 کتابخانه زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی قم است که از این تعداد 23 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه به صورت مشارکتی خدمات به مردم ارائه می کنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.